ویدیو

ویدیو – هجدهم ذى الحجة عيد سعيد غدير خم مباركباد

امروز هجدهم ذى الحجه سالزور عيد سعيد غدير خم است.

 

امروز هجدهم ذى الحجه سالزور عيد سعيد غدير خم است.

پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله در آخرين حج خود و در چنين روزى حضرت امير المومنين على بن ابى طالب عليه السلام را بعنوان جانشين و خليفه بلافصل خو انتخاب كرد.

 

گرچه انتخاب اميرالمؤمنين عليه السلام بعنوان خليفه و جانشين پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفى صلى الله عليه وآله چندين بار و از آغاز نبوت پيامبر انجام شد اما يكى از مشهورترين و مهمترين ايامى كه در آن حضرت امير بعنوان جانشين پيامبر معرفى شد روز هجدهم ذى الحجه و در مكانى به نام غدير خم بود.

غدیر خُم نام مكانى است كه بين مکه و مدینه قرار دارد و به علت وجود آب و چندین درخت در آن محل توقف و استراحت کاروانیان در آن زمان بود.

حضرت محمد مصطفى صلى الله عليه وآله فرمان داد كه مسلمانان در آخرين حج وى كه به حجة الوداع يا حجة البلاغ معروف شد شركت كنند تا پس از انجام مناسك حج در غدير خم پيش از آنكه كاروانها راه خود را به سوى كشورهاى خود جدا كنند پيام مهمى را ابلاغ كند.

پيام الهى در قالب آيات قرآن در مكان غدير نازل شد و پيامبر دستور داد هر كه از كاروان پيش افتاده باز گردد و هركه عقب مانده خود را برساند تا آنچه از سوى پروردگارش نازل شده ابلاغ كند تا رسالت الهى كامل شود.

حضرت على بعنوان اول جانشين پيامبرانتخاب شود تا كافران نااميد گردند و دين كامل شود و نعمت با ولايت اميرالمؤمنين به حد اعلى برسد و خداوند از دين اسلامى كه وصىِ نبيش على عليه السلام باشد راضى گردد.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2016/09/20/01_%28new%29.mp4{/mp4remote}

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا