رسانه های شیعه

بیانیه مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام به مناسبت یکهزار و چهارصدمین سالروز شادی عائشه در شهادت حضرت علی بن ابیطالب علیهما السلام

به مناسبت گذشت یکهزار و چهارصد سال از شهادت مظلومانه، فاروق اعظم و صدیق اکبر، امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السلام شبکه جهانی امام حسین علیه السلام بیانیه ای صادر کرد.

 

 

به مناسبت گذشت یکهزار و چهارصد سال از شهادت مظلومانه، فاروق اعظم و صدیق اکبر، امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السلام شبکه جهانی امام حسین علیه السلام بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا اليه راجعون

بر اساس آنچه در معتبرترين كتب تاريخی و مصادر اهل تسنن ذكر شده است، عائشه دختر ابوبكر هنگام شنيدن خبر شهادت حضرت علی بن ابیطالب توسط ابن ملجم يهودی از شدت شادمانی، سجده شكر کرده و اقدام به شعرخوانی نموده است. 

«مقاتل الطالبيين ج1، ص11، طبق برنامه الجامع الكبير» – «الطبقات الكبري، ج3، ص40، ناشر: دار صادر – بيروت» – «تاريخ الطبري، ج3، ص159، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت» و ده‌ها مصدر معتبر دیگر اهل تسنن اين عملكرد عایشه را نقل کرده‌اند.

مجموعه رسانه‌ای امام حسين عليه السلام عملکرد هتاکانه عائشه را اقدامی عالمانه و عامدانه در توهين به وصی بر حق و پسر عمو و اولين صحابی پيامبر اكرم می‌داند و اگرچه ممکن است بزرگان اهل تسنن توضیحاتی داشته باشند، توضیحاتشان پذیرفته نیست و خارج از چارچوب ضوابط و قواعد اسلامی است.

 

اهانت عائشه‌ به نفس و جان پيامبر اسلام، حضرت على بن ابيطالب مخالفت با صریح آیات قرآن و صدها روایت پیامبر اسلام در فضائل و مناقب حضرت علی بن ابیطالب علیهما السلام بوده و موجب رنجش خاطر علمای اسلام و میلیون‌ها شیعه و محب پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان در طول تاریخ تا کنون شده است.

مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام در یکهزار و چهارصدمین سالروز این واقعه دردناک، از علما و بزرگان اهل تسنن می‌خواهد که به ١۴۰۰ سال تفرقه‌افکنی، بين مسلمانان پايان دهند و اهانت علنی عائشه به مقدسات همه مسلمانان و شیعيان را محکوم نمایند.

این مجموعه رسانه‌ای همچنين از علمای اهل تسنن می‌خواهد فتوای بزرگانشان در تکفیر شیعه و مباح دانستن خون شیعیان و محبین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السلام را که به نص آیات قرآن کریم و احادیث نبوی حرام و جرم است را محكوم نمايند و با اين اقدام به ۱۴قرن تفرقه افكنی بين مسلمانان و قتل عام آنان در كشورهای اسلامی خاتمه دهند.

واضح است که عدم محکوم نمودن این اقدام عائشه توسط بزرگان اهل تسنن، بیانگر رضایت ایشان از هتک حرمت مقدسات اسلامی و ادامه دادن به سیاست تفرقه‌افکنی است. 

«و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون»

مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام

سه‌شنبه ۲۲ رمضان العظیم ۱۴۴۰

شهر مقدس کربلا

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا