جهان اسلام

آغاز طرح امنیتی اربعین در بغداد

طرح امنیتی اربعین حسینی در بغداد آغاز شد.

 

 

طرح امنیتی اربعین حسینی در بغداد آغاز شد.

فرمانده ستاد عملیات بغداد اعلام کرد: طرح امنیتی زیارت میلیونی اربعین حسینی از امروز، شنبه 14 ماه صفر (13آبان ماه» در مسیرهای منتهی به شهر بغداد اجرا خواهد شد.

سرلشگر «عبدالامیر الشمری» فرمانده ستاد عملیات بغداد در این باره گفت: برای تأمین امنیت هر چه بیشتر زائرانی که با پای پیاده عازم شهر مقدس کربلا هستند، بزرگراه استان‌های شمالیِ دیاله و کرکوک به بغداد و همچنین بزرگراه جنوبی استان بابل به بغداد تا بعد از پایان مراسم اربعین حسینی مسدود می شود.

وی با بیان اینکه از روز جمعه ورود کامیون‌های پنج تن به بالا و تانکرهای حمل سوخت، باستثناء خودروهای سنگین حکومتی به مرکز بغداد تا پایان مراسم اربعین حسینی ممنوع است، افزود: در طرح امنیتی بغداد مسیرهای خاصی برای پیاده‌روی زائران مشخص شده.

الشمری با اشره به امنیت کامل راه ها و شهرها از مسئولان موکب ها خواست تا در صورت مشاهده اشخاص مشکوک یا بسته های ناشناخته، نیروهای امنیتی را مطلع سازند.

شایان ذکر است، تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی عراق و غیر عراقی با سفر به شهر مقدس کاظمین واقعا در جنوب بغداد، پس از زیارت حرم مطهر «امام کاظمین علیهم السلام» با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلا حرکت مینمایند تادر زیارت میلیونی اربعین حسینی شرکت نمایند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا