عتبات و اماکن مقدسه

حضور سفیر ایتالیا در حرم مطهر حسینی

سفیر ایتالیا در عراق با حضور در شهر مقدس کربلا، به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام مشرف شد. 

 

 

سفیر ایتالیا در عراق با حضور در شهر مقدس کربلا، به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام مشرف شد. 

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری نون، برونو آنتونیو باسکونیو، همچنين، با تولیت شرعی حرم مطهر حسینی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، دیدار کرد. 

در این دیدار شیخ عبد المهدی گفت: تروریست های داعش والقاعده نمایندگان اسلام نیستند؛ افراط گرایان در همه ادیان وجود دارند اما آنها به هیچ وجه نماینده ادیان آسمانیِ نازل شده برپیامبران، نیستند.

وی در ادامه، با بیان اینکه باید از طریق تعاملات دینی میان پیروان ادیان آسمانی، افراط گرایان را منزوی کرد، از اندیشمندان و شخصیت های تاثیرگذار در ایتالیا خواست به عراق سفر نموده و از نزدیک و به دور از رسانه های غرض ورزی که معمولا حقیقت را پنهان می کنند، در جریان اوضاع عراق قرار بگیرند.

تولیت حرم مطهر حسینی ادامه داد: عموم شیعیان عراق مخصوصا کربلایی ها، دل های پاک و خالصی دارند؛ آنها از خانواده هایی که داعش آنها را آواره کرده بود، میزبانی کردند و تمامی نیازهای انسان دوستانه و کمک های پزشکی را فارغ از هر گونه وابستگی دینی و مذهبی برای آنها فراهم کردند.

سفیر ایتالیا نیز ضمن طی سخنانی گفت: حرم مطهر امام حسین علیه السلام، یکی از اماکن معروف برای همه جهانیان است و تنها به مسلمانان اختصاص ندارد.

باسکونیو تاکید کرد: لحظه حضور در حرم امام حسین علیه السلام، مهمترین لحظه برای هر سفیری است که به کشور عراق می آید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا