مرجعیت شیعه

دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلای معلی، شهادت علامه شیخ حسن شحاته را محکوم کرد

به گزارش شیعه ویوز ، در پی اقدام جنایتکارانه ی گروه های تکفیری مصر به شهادت روحانی سرشناس شیعی مصر، جناب علامه شیخ حسن شحاته و چند تن از همراهانش، دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در کربلای معلی، طی بیانیه ای این اقدام وحشیانه و ضد بشری را محکوم کرد. متن بیانیه به این شرح است:

 

 

 

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا»

بی تردید اسلام حقیقی، متبلور در اسلام و سیره پاک نبوی است که تمام گونه های خشونت را طرد نموده و با گفتار حکیمانه همگان را به صلح و بسوی خدای تبارک و تعالی فراخوانده است، لذا هر رفتاری که مغایر این روش باشد، اسلام از آن بیزار است.

بنابراین، کشتار و ریختن ناحق خون بی گناهان و افتخار نمودن و لذت بردن از آن ، برترین و روشن ترین دلیل بر دور شدن این جریان ها از ارزش های اسلامی و انسانی است.

مع الاسف روزگار ما شاهد حملات وحشیانه ی فرقه ها و گروه های تروریستِ خون آشام و مفتی های عقب مانده ی فکری و روانیِ درباری بر ضد شیعیان اهل بیت علیهم السلام است. این جریان ها بدترین جنایات را در حق روحانیون شیعی روا داشته اند، آنان را می کشند و زنان و کودکانشان را مورد آزار قرار داده و مساجد و حسینیه ها و نمادهای الهی را ویران کرده اند.

علامه شیخ حسن شحاته به همراه چند تن از طلاب و خویشاوندان او در مصر و پیش از ایشان، علامه سید «رجا» و فرزند خردسالش در منطقه ی حطله ی سوریه و نیز در پاکستان، عراق و اقصی نقاط جهان کسانی بودند که به بدترین و وحشیانه ترین شیوه به دست گروه های تکفیری کشته شده اند.دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی در کربلای معلی این اقدام های جنایتکارانه ی تروریست ها را به شدت محکوم نموده و نسبت به ادامه و پیامدهای بد آن برای جامعه ی انسانی هشدار داده است و از سازمان ملل متحد، دانشگاه الازهر مصر، سازمان های حقوق بشری و انسانی و نهادهای بین المللی می خواهد در برابر این حملات وحشیانه بر ضد پیروان اهل بیت علیهم السلام بایستند و ادامه ی این روند خونبار را متوقف کنند. ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم

«وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ»

14 شعبان 1434ق

دفتر آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی

کربلای معلی

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا