اخبار

بازداشت دو عامل جنایت اسپایکر در عراق معروف به هولوکاست شیعی

اداره اطلاعات نظامی عراق، طی بیانیه‌ای از دستگیری دو تروریست دیگر در استان «کرکوک» که از عاملان جنایت «اسپایکر» بودند، خبر داد.

اداره اطلاعات نظامی عراق، طی بیانیه‌ای از دستگیری دو تروریست دیگر در استان «کرکوک» که از عاملان جنایت «اسپایکر» بودند، خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز، بر اساس این بیانیه، بخش اطلاعات نظامی در هنگ چهارم تیپ ۵۲ پیاده نظام عراق با همکاری نیروهایی از تیپ ۶۱ پیاده نظام، موفق شدند، این دو سنی تندرو را در منطقه «القادسیه الثانیه»در استان کرکوک به دام اندازند.

این دو تروریست در جنایت اسپایکر دست داشتند و موفق شده بودند از زندان «تسفیرات» واقع در استان «صلاح‌الدین» فرار کنند.

آنها در حالی دستگیر شدند که درحال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در کرکوک بودند.

بر اساس این گزارش، این دو نفر از افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بوده و حکم بازداشت آنها بر اساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم صادر شده بود.

به تازگی نیز، نیروهای امنیتی و نظامی عراق، تیپ ۶۱ نیروهای ویژه امنیت کرکوک یکی از سرکرده‌های داعش و از عاملان جنایت اسپایکر با نام اختصاری (م.س.ع) را دستگیر کرد.

هنگامی که سنی‌های تندروی داعش، شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را در سال ۲۰۱۴ میلادی به اشغال خود درآوردند، ابتدا دانشجویان شیعه را شناسایی کرده و تمامی آنها را با شلیک مستقیم به شهادت می‌رسانند. 

همه قربانیان اسپایکر زیر ۲۲ سال و غیر مسلح بوده و هنوز دوره آموزشی خود را به طور کامل به اتمام نرسانده بودند.

این حادثه، یکی از هولناک‌ترین جنایات داعش در عراق بود که خانواده‌های زیادی را یکباره داغدار کرد و عمق وحشیگری سنی های تندرو را نشان داد.

فعالان شیعه از این جنایت بشری با عنوان هولوکاست شیعی یاد می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا