اخبار

۴ میلیون زائر عاشورایی در شهر مقدس کربلا

تعداد عزاداران عاشورایی کربلا به بیش از ۴ میلیون نفر رسید.

 

تعداد عزاداران عاشورایی کربلا به بیش از ۴ میلیون نفر رسید.

فرمانده عملیات امنیت منطقه فرات اوسط «قیس المحمداوی» اعلام کرد: بیش از ۴ میلیون نفر در عزاداری ایام عاشورای حسینی در شهر مقدس کربلا شرکت کردند.

به گفته وی این ۴ میلیون نفر از داخل و خارج عراق و در طول سه روز هشتم، نهم و دهم محرم در شهر کربلا حضور یافتند که بیش از ۱۰۰ هزار تن از این عزاداران عاشورایی، شیعیان ایرانی بودند.

سپهبد المحمداوی همچنین از اجرای موفق طرح ویژه تامین امنیت مراسم در استان کربلا خبر داد و گفت: طرح ویژه امنیت این مراسم در کمال موفقیت به اجرا در آمد.

براساس گزارش ها بیش از ۳۵ هزار نیرو اعم از پلیس، ارتش، الحشدالشعبی، پلیس رودخانه، نیروی هوایی و بالگردهای ارتش عراق در تامین امنیت این مراسم شرکت کردند.

به گفته مسئولان ایرانی با این حساب، تعداد زائران عتبات عالیات نسبت به سال گذشته در همین زمان، افزایشی حدودا هشتصد درصدی داشته که نشان از تاثیر تسهیل مسائل مربوط به سفر، مانند لغو روادید است .

شایان ذکر است، شیعیان و عاشقان سید الشهدا علیه السلام در روز عاشورا یعنی دهمین روز از ماه محرم، خود را از سراسر عراق و جهان به شهر مقدس کربلا می رسانند تا به مناسبت شهادت آن امام همام به عزاداری بپردازند.

آن ها در این عزاداری با حضرت امام حسین علیه السلام مواسات نموده و با خون خود با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پیمان می بندند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا