اخبار

انتقاد به ممنوعیت حجاب در مدرسه‌ ای در آفریقای جنوبی

مسلمانان به ممنوعیت حجاب توسط مدرسه ای در آفریقای جنوبی اعتراض نمودند.

 

 

مسلمانان به ممنوعیت حجاب توسط مدرسه ای در آفریقای جنوبی اعتراض نمودند.

فعالان اسلامی آفریقای جنوبی و والدین دانش‌آموزان مسلمان، به ممنوع شدن حجاب در مدرسه‌ای در منطقه سیدنهام (Sydenham) شهر دوربان، اعتراض نموده و از آن انتقاد کردند.

یکی از روحانی های مذهبی شهر دوربان، با تأکید بر اینکه آزادی دینی بخشی از قانون اساسی آفریقای جنوبی است، اضافه کرد: شنیدن اینکه مدرسه‌ای تصمیم گرفته حجاب را ممنوع کند حیرت‌آور است.

والدین دانش‌آموزان مسلمان نیز پس از آن که به فرزندان آنها گفته شد حجاب و کلاه جزو پوشش رسمی مدرسه نیست و باید آن را از سر بردارند، از این اقدام در رسانه‌های اجتماعی انتقاد نموده و آن را محکوم کردند.

«یاسره محمد»، از فعالان مسلمان در این باره گفته: ما برای مدرسه کتابخانه ساخته و به آن کتاب نیز هدیه کردیم؛ باغچه سبزی برای کودکان ساختیم و به مدرسه رسیدگی کردیم. 

وی افزود: این کارها فقط برای دانش‌آموزان مسلمان نبود، بلکه برای همه است؛ با این حال ما به شدت از تصمیم مدرسه برای جلوگیری از عمل دانش‌آموزان به دستورات دینی خود ناراضی بوده و آن را محکوم می نماییم.

«سلیمان»، یکی دیگر از فعالان مسلمان گفت: ناراحت‌کننده است که از کودکان ما که شاید برای نخستین بار روزه گرفته‌اند خواسته شده که حجاب نداشته باشند. چرا که داشتن حجاب نشان‌دهنده پایبندی زن مسلمان به دین خود است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا