مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در دیدار جوانان کویتی: بی توجهی به باطل و عدم واکنش به آن، مرگ باطل را رقم می زند

جمعی از جوانان شیعه کویت با حضور در بین مرجعیت شیعه با معظم له دیدار کردند.

 

جمعی از جوانان شیعه کویت با حضور در بین مرجعیت شیعه با معظم له دیدار کردند.

تعدادی از چوانان شیعه کویتی که از اعضای کاروان اهدای خون «امام الحیاة» نیز هستند، ضمن حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، در شهر مقدس قم؛ با معظم له دیدار کردند. 

در این دیدار، پس از آن که میهمانان گزارش کوتاهی از فعالیت های خود را ارائه نمودند؛ معظم له تبریک گفته و ضمن دعا برای این جوانان، شفای همه بیماران را از خدای منان خواستار شدند.

«آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه، اظهار داشتند: شیعیان در کویت باشند یا هر جای دیگر، بی تردید به «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» ایمان و اعتقاد دارند.

 معظم له با اشاره به مشغله جوانان امروز، افزودند: این که برخی از آنها در مجالس حاضر نمی شوند، دلیلی بر ضدیت آنها با این گونه مجالس نیست؛ لذا باید آنان را به حضور در این قبیل مراسم تشویق و ترغیب کرد و البته این تشویق ها تأثیر می گذارد، اما آثارش در لحظه آشکار نخواهد شد و به گذشت زمان نیاز دارد.

ایشان در ادامه گفتند: «رسول خدا صلی الله علیه وآله» اصحاب فراوانی داشتند، اما چند تن از آنان گوش به سخنان آن حضرت می دادند و فرمانبردار حضرتش بودند؟! مهم این است که انسان خسته نشود و از پای ننشیند و بدین صورت است که خیر و نیکی توسعه می یابد و پیشرفت می کند.

مرجع عالیقدر تأکید کردند: جوانان شیعه باید در تمام مسائل مرتبط به «اهل بیت علیهم السلام» پر تلاش و پر تکاپو باشند. این، بحث و مطلب نخست است. 

معظم له ادامه دادند: مطلب دوم این است که به مسائل منفی، ناسزاگویی ها، تهمت زدن ها، نسبت های ناروا و غیبت کردن ها توجه نشود تا موفقیت حاصل شود. منافقانِ از اصحاب «رسول خدا صلی الله علیه وآله» به آن حضرت تهمت می زدند و دروغ می بستند، ولی آن بزرگوار هیچ واکنشی نسبت به آنان نداشتند و اوقات خود را صرف واکنش نمی کردند، چراکه باطل با بی اعتنایی می میرد و نابود می شود.

از این رو، این خصلت را از آن حضرت در خاطر داشته و به آن عمل کنید و خود را به رویارویی با این رفتارها، مشغول و سرگرم نکنید، بلکه به امور مثبت بپردازید و به آن عمل کنید.

مرجعیت شیعه، در پایان سخنان خود خطاب به برخی از جوانان مجردِ میهمان فرمودند: به امر ازدواج توجه نموده و کارها را بگیرید تا از این کاروان باز نمانید، زیرا آسان گرفتن امر ازدواج، انسان را زودتر به مقصد می رساند. با ازدواج است که انسان از دام های شیطان می رهد و در آن صورت با پشت پا زدن های شیطان از پای در نمی آید.

شایان ذکر است، کاروان «امام الحیاة» ـ پیشوای زندگی ـ  از مراکز وابسته به دفتر مرجعیت شیعه در کشور کویت است که هر ساله در روز سوم شعبان، مصادف با سالروز میلاد حضرت امام حسین علیه السلام، اقدام به برپایی برنامه اهدای خون در این کشور و چندین کشور دیگر در سراسر جهان می کند و مورد استقبال و مشارکت بسیاری از شیعیان و مسلمانان قرار می گیرد.

این کاروان در پی رهنمودهای ارزشمند مرجع عالی قدر «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، مبنی بر اهدای خون در سالروز میلاد امام حسین علیه السلام تشکیل شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا