مرجعیت شیعه

بیانیه «بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى» خطاب به اجلاس مونیخ

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى» خطاب به «نشست امنیتی مونیخ»، بیانیه ای صادر کرد.

 

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى» خطاب به «نشست امنیتی مونیخ»، بیانیه ای صادر کرد.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى»، در این بیانیه از سران و رهبران حاضر در «اجلاس امنیتی مونیخ» خواست تا از فروش بی مهابای سلاح به رژیم های سرکوبگر و حامیان تروریسم، پرهیز کنند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار «شیعه ویوز» قرار گرفته، آمده است:

ما از نمایندگان و رهبران کشورهای مختلف که در «اجلاس سالانه امنیتی مونیخ» گرد هم آمده اند، می خواهیم تا مسائل انسانی، به ویژه جلوگیری از گسترش جنگ های داخلی و راه های قانون مند ساختن، نظام بخشیدن و کنترل صادرات اسلحه به رژیم های سرکوبگر را، با حساسیتی بیشتر دنبال کنند.

این بیانیه ضمن اشاره به دیگر مسائل جهان امروز، افزوده:  لازم است که در این اجلاس از فرصت پیش آمده استفاده شود و مشکلاتی مانند: فقر، نا به سامانی و اوضاع معیشتی مورد بررسی قرار گیرد، و برای آن چاره جویی شود. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى، در ادامه بیانیه خود اظهار داشت: این بنیاد، با توجه به شناختی که از ماهیت ساز و کار اجتماع سران در مونیخ دارد، از مقامات حاضر در این نشست می خواهد تا در این برهه از زمان که تمام ملت ها – به ویژه ملت های خاورمیانه – سخت ترین و تلخ ترین روزها را نسبت به چند دهه گذشته می گذرانند، و استبداد و سرکوب های شدید و همچنین نزاع های خونین را تجربه می کنند؛ به اهمیت مسائل یاد شده، توجهی بیشتر داشته باشند.

افزون بر این ها، بحران زیست محیطیِ ناشی از افزایش دمای کره زمین، بر دوش این ملت ها سنگینی می کند و لازم است راه کارهایی مناسب برای حل این مشکل جهانی، در نظر گرفته شود. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شيرازى، در پایان بیانیه خود گفت: از نگاه این بنیاد، مسئولیت قانونی و اخلاقی بر عهده ی کسانی است که به عنوان مسئول و به طور مستقیم در اجلاس مونیخ گرد آمده اند، بنابر این آنان باید به این نیازهای ملت های جهانِ سوم توجه کنند و بر ضرورت آن واقف باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا