مرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیرازی: وحدت سیاسی بایسته ی مسلمانان است، نه وحدت دینی

تعدادی از شخصیت های دينى، اجتماعی و سیاسی بحرین با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

 

تعدادی از شخصیت های دينى، اجتماعی و سیاسی بحرین با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

جمعی از روحانیان و شماری از شخصیت های اجتماعی کشور بحرین با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله» در شهر مقدس قم با معظم له دیدار کردند.

در این دیدار مرجعیت شیعه طی سخنانی با اشاره به سیره حکومتی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در بحث آزادی ها، فرمودند: 

ما باید تمام دنیا را به سمت و سوی حکومت امیرمؤمنان علیه السلام فرا بخوانیم، چراکه با جهانیان سخن فراوان داریم و می خواهیم آنان را به سیره حکومتی مولایمان دعوت کنیم؛ اما با کمال تأسف در حال حاضر کشورهای اسلامی مرکز مشکلات هستند.

یکی از حاضران نظر معظم له درباره ی تفرقه ای که میان شیعیان و اهل سنت، به ویژه در شرایط فعلی به وجود آورده اند را جويا شد و مرجعیت شیعه، در پاسخ به این سوال، فرمودند: 

بی تردید تفرقه آفرینی، ساخته دست دشمنان است و ما نیز اختلاف سیاسی را امری اشتباه می دانیم؛ ولی پراکندگی دینی و یا بهتر است بگوییم اختلاف دینی؛ امری طبیعی است. 

ایشان ادامه دادند: به عنوان مثال، در کشور لبنان گروه هاى مختلفی با اعتقادات مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند و هر کدام از این گروه ها به اندیشه، شعار و نشانِ خود می بالد؛ و مهم این است که این گروه ها نباید با یکدیگر بجنگند.

مرجعیت شیعه، در ادامه تاکید کردند: 

گروه ها، باید با یکدیگر وحدت و اتحاد سیاسی داشته باشند، اما وحدت دینی بی معناست، زیرا هرکس اعتقادی دارد و دیگران را به آن اعتقاد دعوت می کند و این موضوع کاملا آزاد است.

ایشان در پایان سخنان خود فرمودند: مطلب بسیار مهمی که باید به آن توجه شود، این است که طوایف از منازعه و جنگ میان خود و برداشتن اسلحه و به کارگیری آن بر ضد یکدیگر بپرهیزند و در کنار یکدیگر با رعایت اصول زندگی مسالت آمیز به حیات اجتماعی خود ادامه دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا