مرجعیت شیعه

بازدید مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی بغداد و هیئت همراه، از منطقه ابراهیم بن علی علیهما السلام در بغداد

مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی شهر بغداد، از منطقه «ابراهیم ابن علی علیهما سلام» دیدن کرد.

 

مدیر مرکز فرهنگی اسلامی شهر بغداد، از منطقه «ابراهیم ابن علی علیهما سلام» دیدن کرد.

مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی شهر بغداد از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه، در عمل به تاکیدات معظم له بر سامان بخشیدن به به اوضاع مناطق محروم، به همراه شماری از مسئولان مراکز دینی و مؤسسات خیریه بغداد، از منطقه ابراهیم بن علی علیهما السلام در غرب این شهر، بازدید کردند. 

اعضای این هیئت ابتدا به زیارتگاه حضرت ابراهیم بن هادی علیهما السلام رفتند و پس از زیارت این بارگاه مقدس، از نزدیک در جریان ترمیم و فعالیت های این حرم شریف قرار گرفتند. 

این بارگاه در اثر حملات سنی های تندرو، دچار تخریب شده بود که اکنون به کمک مراکز و مؤسسات دینی شهر بغداد در حال ترمیم و بازسازی است. 

مدیریت بازسازی این بارگاه را یکی از فرماندهان نیروهای مدافع از عتبات و مقدسات عراق بر عهده گرفته که از این آستان نیز محافظت می کند.

وی در این ملاقات گفت: پس از اینکه به دلیل مسائل امنیتی، برنامه بازسازی این بارگاه از سوی هیئت بازسازی زیارتگاه های مقدسه عراق، متوقف شده بود در اقدامی داوطلبانه توسط مؤسسات و مراکز دینی منطقه از سرگرفته شده است.

مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی بغداد به همراه هیئت همراه، از مدارس در حال بازسازی به شکل میدانی بازدید نموده و در جریان آخرین فعالیت ها و اقدامات شهری این منطقه نیز، قرار گرفتند.

در این دیدار، توافقاتی برای عرضه ی خدمات بیشتر به این منطقه محروم از رهگذر ایجاد دوره ها، سمینارها و ایجاد کارگاه های آموزشی نیز، صورت گرفت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا