مرجعیت شیعه

حضرت آيت الله العظمی شيرازی: اتحاد و تفاهم شيعيان راهكار رهايى از مشکلات است

تعدادی از شیعیان سوریه و بحرین با مرجع تقلید شیعیان، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کردند.

 

تعدادی از شیعیان سوریه و بحرین با مرجع تقلید شیعیان، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کردند.

معظم له در این دیدار ضمن اشاره به مشکلات امروز جهان تشیع فرمودند: من آينده ی شيعيان را بسيار خوب می دانم، ولی متأسفانه شيعيان، اتحاد و تفاهم را بر خود سخت می پندارند که اگر اين گونه نبودند رنج و مشکلات آنان به درازا نمی کشيد.

ایشان در ادامه فرمودند: بی ترديد اکثريت ملت بحرين از شيعيان هستند و حاکمان اين کشور نيز اين حقيقت را باور دارند ولی حامیان غربی حکومت بحرین تنها در کشورهای خود بر اساس انتخابات و رای و حق اکثریت تصمیم می گیرند؛ ولی در بحرین از این تفکر حمایت نمی کنند. 

معظم له در ادامه با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای برخی کشورهای غربی افزودند: آنان دوستان واقعی نيستند، بلکه در چهارچوب مصالح و منافع دوستی می ورزند؛ معيارها را به بازی گرفته، بنا به دلخواه و تمايل خود آن را سبک و سنگين می کنند. 

ايشان در ادامه فرمودند: آنچه در منطقه و خاورميانه مانند عراق و سوريه رخ می دهد بسيار خوب و بی ترديد به نفع و مصلحت شيعيان است و شیعیان باید با یکدیگر متحد شده و در کنار یکدیگر بمانند و اگر شيعيان درگير وضعيتی نبودند که امروزه گرفتار آن هستند خيلی زود موفق می شدند.

معظم له در پایان برای توفیق شیعیان در سراسر جهان دعا نموده از خدا سلامتی آنها را خواستار شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا