مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی : استفاده از تمام فناوری های مشروع ، برای پیشرفت تشیع در جهان

 

به گزارش شیعه ویوز ، در ماه جمادی الاولی 1434ق (22/12/91 ـ 22/1/92) جمعی از نمایندگان مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، فضلا، شخصیت های علمی و اجتماعی، انبوه زائران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام و جوانان از کشورهای مختلف، با معظم له دیدار کردند و مورد استقبال معظم له قرار گرفتند. 

مرجع عالیقدر پس از خوشامدگویی به میهمانان، در بیاناتی فرمودند: مؤمنان همگی باید از تمام ابزارهای نوین و فناوری مشروع و صحیح، به ویژه رسانه، مجله، مطبوعات، اینترنت و شبکه های ماهواره ای برای پیشرفت تشیع و گسترش آن در جهان استفاده کنند و در این را بکوشند. 

معظم له افزودند: تفاوت میان بزرگان و دیگر افراد، عزم و جدیت در کار است و انسان مؤمن باید از توانمندی های خود بهره گرفته، آن را بپروراند و در راه خدمت به دین و اهل بیت علیهم السلام آن را به کار گیرد، چراکه خدای متعال نیرو و توانمندی فوق العاده ای در انسان به ودیعت نهاده است، لذا نباید انسان مؤمن، آن را خُرد و بی مقدار انگارد. 

مرجع عالیقدر همچنین فرمودند: اراده ی حضرت باری تعالی بر آن تعلق گرفته است که اعمال نیک با سختی و ناراحتی همراه باشد. از این رو سزاوار است که مؤمنان در تحمل آزار و سختی در راه تبلیغ دین به سرورمان حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله تأسی جویند. حال اگر ـ خدای ناکرده ـ مؤمنان در این راه سستی ورزند، خدای متعال، نعمت و توفیق کار برای حق و دین را از آنان سلب خواهد کرد. 

خدای ـ عزوجل ـ می فرماید: «إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ أَیُّهَا النَّاسُ وَیَأْتِ بِآخَرِینَ وَکَانَ اللّهُ عَلَی ذَلِکَ قَدِیرًا؛ ای مردم، اگر [خدا] بخواهد، شما را [از میان] می بَرَد و دیگران را پدید می آورد، و خدا بر این [کار] تواناست»(نساء، 133). 

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی تأکید کردند: بهترین و برترین کاری که در این راه می توان انجام داد تمسک به اهل بیت علیهم السلام و البته چنین کاری به تصمیم و اراده و همت عالی و جدی نیاز دارد. 

همگان بدانند که کار در راه خدا و اهل بیت علیهم السلام و اعمال صالح، مانند: فعالیت های فرهنگی، دینی، تبلیغی، هدایت مردم، خدمات اجتماعی و احیای امر اهل بیت علیهم السلام همگی توفیق الهی است که حضرتش لطف کرده، آن را به افراد دارای همت و جدیت که بر خدا نیز توکل داشته باشند ارزانی می دارد. 

 

از جمله میهمانانی که با مرجع عالیقدر دیدار کردند عبارت بودند از: 

ـ شماری از نمایندگان معظم له در بحرین؛ 

ـ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی قزوینی از ایالت میشیگان آمریکا؛ 

ـ دکتر فقیهی از اساتید دانشگاه تهران وحجت الاسلام والمسلمین عبدالعظیم مهتدی نماینده مرجع عالیقدر در بحرین؛ 

ـ حجت الاسلام سجاد دوغان از نمایندگان مرجع عالیقدر در استانبول ترکیه؛ 

ـ حجت الاسلام مهدی دانشمند؛ 

ـ حجت الاسلام والمسلمین ابو علی البصری و مادح اهل بیت علیهم السلام آقای عزیز نجفی؛ 

ـ دکتر زهیر اولیابک از لندن و حجت الاسلام رضی البحرینی؛ 

ـ حجت الاسلام والمسلمین ریاض الناصری؛ 

ـ جناب استاد، حسین السلامی از آستان قدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام، (همچنین ایشان مراتب سلام جناب حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی کربلائی، متولی این مکان مقدس را به معظم له ابلاغ و شماری از آثار منتشر شده از سوی بخش فرهنگی آستان قدسی حضرت امام حسین علیه السلام تقدیم مرجع عالیقدر کرد)؛ 

ـ جمعی از فضلای عضو در مجمع دینی، تبلیغی و فرهنگی حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از کشور افغانستان؛ 

ـ جمعی از طلاب جوان علوم دینی از بحرین، کویت و قطیف؛ 

ـ جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران؛ 

ـ جمعی از مؤمنان از شهر حله ی عراق؛ 

ـ جمعی از پیروان اهل بیت علیهم السلام از قطیف عربستان که با فرزند مرجع عالیقدر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شیرازی دیدار کردند و به سخنان ایشان گوش فرا دادند؛ 

ـ کاروان دوستداران امام حسین علیه السلام از نجف اشرف که اینان نیز عازم زیارت امام رضا علیه السلام با پای پیاده بودند. (آیت الله فدایی حسینی در جمع آنان سخنانی ایراد کردند)؛ 

ـ جمعی از مؤمنین از شهرهای مختلف عراق که عازم زیارت امام رضا علیه السلام با پای پیاده بودند. (حجت الاسلام جلال معاش در جمع آنان سخنانی ایراد کرد). 

ـ جمعی از زائران اهل بیت علیهم السلام از منطقه ی جبل عامل لبنان؛ 

ـ جمعی از زائران از نجف اشرف که به سخنان حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر شیرازی گوش فرا دادند.

 


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی شیرازی 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا