مرجعیت شیعه

رهنمودهای آیت الله العظمی شیرازی در دیدار بانوان ولایی

طبق سنوات گذشته، در شامگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ، جمعی از بانوان ولایی و فعالان فرهنگی، در بیت مرجع عالیقدر شیعیان جهان، حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی (مدظله العالی) در شهر مقدس قم گرد آمدند و با ایشان دیدار کردند. 

 

 

 

 

طبق سنوات گذشته، در شامگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ، جمعی از بانوان ولایی و فعالان فرهنگی، در بیت مرجع عالیقدر شیعیان جهان، حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی (مدظله العالی) در شهر مقدس قم گرد آمدند و با ایشان دیدار کردند. 

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در دیدار با بانوان،  پس از عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام، رهنمودهایی بیان داشتند و ضمن سخناني به تبيين آخرين وصيت امیر مومنان عليه السلام پرداختند. 

معظم له فرمودند: حضرت امیر در وصيت خود    که مخاطب آن تمامي مؤمنين هستند، فرمودند امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید.

آیت الله العظمی شیرازی، در ادامه  با اشاره به گذشت بیست و چند روز از ماه مبارک رمضان فرموند: از طاعات و عباداتی که در این ماه مبارک انجام داده اید، نگهداری کنید و تصمیم بگیرید در آینده بهتر و موفق تر عمل کنید.

ایشان یکی از مهمترین راه های نگهداری از طاعات و عبادات را ، صله رحم و دوستان و آشنایان دانستند و همگان را به تدبر  در تاريخ ائمه و معصومين عليهم السلام دعوت نمودند. 

آیت الله العظمی شیرازی، در خصوص سعه صدر و مدارا با مشکلات و مخالفان،  به  ویژگی های ارزشمند ائمه اطهار عليهم السلام اشاره کردند و فرمودند : با تمام مشكلات و سختى ها و دشمنى هايى كه حضرات معصومين با آنها مواجه بودند و منجر به شهادت ايشان هم شد ،  تنها يك مورد قهر نقل شده

است و آن هم مربوط به قهر و قطع حضرت زهرا با دشمنان خدا و رسولش است. آن هم به علت يك مساله اعتقادى و منحرف كردن مسير اسلام از آنچه پيامبر اسلام قرار داده بودند.

مرجع عالیقدر در مذمت قطع و قهر فرمودند: قطع اگر نسبت به ارحام و نزديكان باشد از گناهان كبيره است ، در روايت دارد كه حسنات را می شوید و نابود می کند واگر قطع رحم هم نباشد، كار بسيار مذمومی است كه قرآن كريم و روايات شريفه در ده ها بلكه صدها مورد، بر کراهت و بدی آن تاکید  نموده اند.

آیت الله العظمی شیرازی در بخش دیگر سخنان خود به شرح و تفسیر وصیت آخر امیر المومنین علیه السلام ، در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و فرمودند: هر کسی هستید و در هر موقعیتی که قرار دارید امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید و خودتان نیز سعی بر عمل داشته باشید.

مرجع عالیقدر ، مهمترين معروف را عقائد سالم و بدترين منكر را عقائد فاسد دانستند و فرمودند: مرتبه بعدی، مربوط به احكام واجب و محرمات است و بعد از آن مرتبه اخلاق واجب و اخلاق حرام قرار دارد ، و در آخر نوبت  به مستحبات و مكروهات می رسد.

معظم له در ادامه ضمن بیان این امر که  در دنیا بيش از صد ماهواره به بيش از چهل زبان،  براى حضرت مريم (سلام الله علیها) ، تبلیغ  می کنند، فرمودند: آیا نبايد صدها برابر اين تبليغ براى حضرت زهرا بشود ؟ 

ایشان ضمن مهم و خطیر دانستن وظیفه بانوان در امر به معروف و نهی از منکر ، وظیفه ایشان را برابر با وظیفه مردان دانستند و فرمودند: همان طور که مردان وظیفه ساخت شبکه های شیعی متعدد  ماهواره ای را دارند، بانوان نیز از این امر مستثنی نیستند.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/13/0010.mp4{/mp4remote}

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا