مرجعیت شیعه

محکومیت جنایت قطیف عربستان از سوی مراجع شیعه

در پی بیانیه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی درباره حرکت ضد انسانی سنی های تند رو ، در به شهادت رساندن شیعیان مظلوم در استان قطیف عربستان، چند تن از مراجع شیعه در سخنان خود و یا با صدور بیانیه هایی ، ضمن اعتراض ، این حرکت تروریستی را محکوم کردند

 

در پی بیانیه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی درباره حرکت ضد انسانی سنی های تند رو ، در به شهادت رساندن شیعیان مظلوم در استان قطیف عربستان، چند تن از مراجع شیعه در سخنان خود و یا با صدور بیانیه هایی ، ضمن اعتراض ، این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

{mp4remote}http://www.shiawaves.com/persian/images/2015/05/26/bayanie-shirazi.mp4{/mp4remote}

پس از صدور پيام آيت الله العظمى شيرازى در خصوص واقعه استان قطيف و شهيد و زخمى شدن بيش از يكصدو پنجاه شيعه در يك حادثه تروريستى ؛ مراجع عظام تقليد در نجف اشرف ، كربلاى معلى و شهر مقدس قم ، اين حادثه  را به شدت محكوم نمودند ؛

آيت الله العظمى وحيد خراسانى در بيانيه ای ضمن محكوم کردن اين حادثه فرمودند : خوشا به حال مؤمنانی که در خانه خداوند و در راه نمازی که معراج مؤمن است، به قتل رسیدند و خوشا به حال مصیبت زدگان و داغدیدگان این مصیبت، که همانا پاداش صابران، بدون حساب داده خواهد شد. 

آیت الله العظمی سیستانی از مراجع تقلید در عراق ، با ابراز تاسف عمیق نسبت به جنایت صورت گرفته، از خداوند متعال برای شهدای این فاجعه علو درجات، برای مجروحین آرزوی سلامت، و برای بازماندگان صبر مسئلت نمودند.

آیت‌الله العظمی شيخ بشیر نجفی نیز در سخنانی خطاب به جمعی از شیعیان استان ناصریه در دفتر خود در نجف اشرف گفتند : پیروان و شیعیان اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ در معرض دشمنی  و کشتار و ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و این ظلم ها همچنان نیز ادامه دارد.

ایشان ضمن اشاره به این مطلب که پرچمداری اسلام ناب در اختیار شیعیان است ، فرمودند: این حملات به شیعیان توسط تروریست ها در مناطق مختلف همچنان ادامه دارد و فتواهای تکفیری است که این گونه اقدامات را توجیه می‌کند.

آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی نیز طی بیانیه ای تکفیری ها را تاتارهای جدید توصیف کرده و فرمودند: ما مسلمانان باید برای خدا در برابر این گروهک تبهکار بایستیم و گرنه هجوم این “تاتار جدید” سرنوشت کشورمان را  تهدید خواهد کرد؛ همانگونه که تاتارها در آستانه نابودکردن فرهنگ اسلامی و تاریخ باشکوه ما بودند.

شایان ذکر است که سنی های تند رو در روز ولادت امام حسین علیه السلام ؛ در اقدامی وحشیانه توسط یک عامل انفجاری، شيعيان شهر قديح را به خاك و خون كشاندند. در پي انفجار تروريستى در مسجد امیر المومنین در قديح، بیش از یکصد و پنجاه نفر از شیعیان شهيد و زخمى شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا