مرجعیت شیعه

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی:نامه ی آیت الله العظمی سیستانی به مجاهدانِ رزمنده، تبیین کننده ی پایه های صحیح و سالم با اهداف والا می باشد

بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی طی بیانیه ای، نامه ی حضرت آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی دام ظله به مجاهدان رزمنده را تبیین کننده ی مبانی صحیح و سالم با اهداف والا خواند.

 

بنیاد جهانی حضرت آیت الله العظمی شیرازی طی بیانیه ای، نامه ی حضرت آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی دام ظله به مجاهدان رزمنده را تبیین کننده ی مبانی صحیح و سالم با اهداف والا خواند.  

 

متن این بیانیه بدین شرح است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در حال حاضر، اقدام ها و عملیات وحشیانه ی تروریست ها که به نام اسلام انجام می دهند خطری است که اسلام را تهدید می کند، از این رو همگی، به ویژه علما، فقها، مراجع بزرگ تقلید، پژوهشگران و اندیشمندان باید علوم مکتب و مدرسه ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را برای همگان بیان کنند تا برای جهانیان روشن شود اسلامِ حقیقی که رسول خدا صلی الله علیه وآله آوردند و بدان مبعوث شدند، دین رحمت، دوستی، صلح و برادری است و آن گونه نیست که تروریست ها با انگیزه های تحقق بخشیدن به اهداف سیاسی و رسیدن به منافع و مصالح تنگ نظرانه ی خود، آن را ترسیم می کنند؛ اهداف و اغراضی که هیچ پیوندی با اسلام و رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله ندارد.

 

نامه ی مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی دام ظله خطاب به مجاهدانِ رزمنده ی در حال جنگ با تروریسم در همین راستا بوده است و مبانی و اصول صحیح با اهداف والا و راهکارهای نزیه و پاک را تبیین کرده است؛ همان چیزی که قرآن کریم، رسول گرامی اسلام و امامان معصوم از اهل بیت پاک رسول خدا صلی الله علیه وآله حدود و چارچوبش را برای مجاهدان در راه خدا تبیین کرده اند و در واقع معیاری حقیقی برای بازشناختن مجاهدان و رزمندگانی که در راه خدا و دفاع از مستضعفان و حقوق انسان ها و دفع ضرر از آنان می جنگند و کسانی که با دستاویز جهاد مرتکب عملیات تروریستی و خونبار می شوند، می باشد؛ همان هایی که با هر گام و اقدامی تمام معیارهای شرعی را زیر پا نهاده و افراد را بر اساس شناسنامه می کشند، زندگی ها را نابود می کنند و به فرهنگ، تاریخ، تمدن و میراث علمی و فرهنگی تعدی کردند.

اقدام این چنینی گروه های تروریست در موصل بر احدی پوشیده نیست، چراکه به محض در دست گرفتن امور این شهر، دارایی مردم را به ستم گرفتند و آنان را آواره و زنانشان را اسیر کردند. به راستی خدای متعال که پیامبرش را به عنوان رحمتی برای جهانیان فرستاد از این قبیل اعمال و اقدام های شرم آور خشنود است؟

در این جا و به همین مناسبت مجدداً به فراخوان مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دام ظله توجه می دهیم که شهروندان غربی را به شناخت و دریافت اسلام از خاستگاه ناب و حقیقی آن دعوت نمود تا حقیقت را باز شناسند و فریب تبلیغات گمراه کننده را نخورند و پس از رسیدن به چنین شناخت و برداشتی در مقابل نژادپرستان غربی بایستند؛ همان هایی که جنایات تروریستی ها را به حساب دین می گذارند.

مسلماً اسلام دین رحمت است، پس نباید فریب تبلیغات گمراه کننده را خورد؛ تبلیغات و رسانه هایی که می کوشند واقعیت و حقیقت را دگرگون جلوه دهند.

در پایان از خدای عزوجل می خواهیم با تعجیل در فرج مولایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرج اسلام و مسلمانان را فراهم آورد که او شنوایِ اجابت کننده است.

 بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ـ واشنگتن

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا