مرجعیت شیعه

پیام تسلیت مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام در ارتحال آيت الله العظمی سیدمرتضی فیاض الحسینی

در نهایت تاسف و تأثر حضرت آيت الله العظمی سیدمرتضی فیاض الحسینی رضوان الله تعالي عليه از علمای نامی نجف اشرف دار فانی را وداع گفتند .

 

در نهایت تاسف و تأثر حضرت آيت الله العظمی سید مرتضی فیاض الحسینی رضوان الله تعالي عليه از علمای نامی نجف اشرف ، در ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام در سن 86 سالگی دعوت حق را لبیک گفته و دار فانی را وداع گفتند .

در پی این ارتحال این عالم ربانی شبکه جهانی امام حسین علیه السلام پیام تسلیتی بدین شرح صادر نمود :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمة لايسدها شيء

 

ارتحال غمبار عالم رباني و فقيه صمداني ، حضرت آيت الله العظمی سید مرتضی فیاض الحسینی رضوان الله تعالي عليه موجب تأثر و تأسف شديد گرديد.

آن فقيه مجاهد ، از استوانه هاي علمی و معنوی حوزه علمیه نجف اشرف بشمار می رفت كه ساليان متمادي عمر پر بركت خود را در ترويج و نشر شريعت غرّاء و تربيت طلاب علوم دینی در جوار حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام گذراند و با اخلاق كريمه اش ، مربي بزرگی براي نفوس مستعده و  تشنگان طريق عبوديت و معنويت بود.

فقدان آن فقیه ولایی که همواره در دفاع از حریم ولایت می کوشید و بر اقامه شعائر مقدس حسینی اهتمام ویژه ای داشت ، ضايعه اي جبران ناپذير برای حوزه های علمیه و هیئات مذهبی کشور ولایی عراق خواهد بود .

تکریم و حمایت بی دریغ از مجموعه های فرهنگی شیعه ، احساس مسئولیت در مقابله ی با تهاجمات وهابیگری و ضد تفکرات شیعی در بین جوانان عراق و اهتمام بر رونق بخشیدن به احیای روضه ها و جلسات اعتقادی شیعه ، از خصوصیات بارز مرحوم آیت الله العظمی فیاض الحسینی اعلی الله مقامه الشریف بشمار می رفت .

شبکه جهانی امام حسین علیه السلام ضمن تسلیم در مقابل تقدیرات الهی ، مصيبت آن فقیه عالیقدر را به آستان مقدس حضرت بقية الله الاعظم مهدی موعود  ارواح العالمين له الفداء و به حوزه هاي علميه به خصوص به حوزه مقدسه نجف اشرف و حضرات آيات عظام و علماي اعلام، مؤمنين و بيت معظم آن مرحوم تسليت گفته و غفران الهي و ترفيع درجات براي آن فقيد سعيد و صبر جميل و اجر جزيل براي بازماندگان محترم از خداوند متعال مسئلت دارد.

 

شبکه جهانی امام حسین علیه السلام ـ کربلای معلی

24 شوال المکرم 1435 هجری قمری

 

 

تصاویری از مراسم تشییع این عالم ربانی در کربلاء مقدسه :

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا