مرجعیت شیعه

دیجیتال سازی کتابخانه یک مرجع تقلید

 در طراحی این پایگاه از قابلیت ‌های مفید و منحصر به فرد موجود در نرم ‌افزارها و نیز قابلیت‌ های مفید موجود در شبكه كه حتي در نرم ‌افزارها قابل دست ‌یابی نبوده است ، به اشتراك گذاشتن نتیجه پژوهش‌ ها، استفاده شده است

به گزارش شیعه ویوز ، پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی ، از راه اندازی کتابخانه دیجیتالی مرجع عالیقدر به آدرس اینترنتی www.rohanibook.com خبر داد.

 در طراحی این پایگاه از قابلیت ‌های مفید و منحصر به فرد موجود در نرم ‌افزارها و نیز قابلیت‌ های مفید موجود در شبكه كه حتي در نرم ‌افزارها قابل دست ‌یابی نبوده است مانند : به اشتراك گذاشتن نتیجه پژوهش‌ ها، استفاده شده است. باید اشاره کرد که استفاده از كتابخانه و امكانات پژوهشی آن منوط به عضويت در سايت است. برای اين امر، كاربر بايد در قسمت مشتركين اطلاعات خواسته شده را تكميل و ارسال نمايد. عضويت در اين پايگاه رايگان است.

معرفی دو بخش اصلی پایگاه:

1. نمايش : در بخش نمايش قابليت های متنوعی در اختيار كاربر قرار می گيرد. ارائه فهرست الفبایی كتاب ها به تفكیك كتابخانه و موضوع، ارائه شناسنامه كامل یك كتاب، ارائه فهرست مطالب كتاب به صورت درختواره، امكان جستجو در صفحات كتاب جاری، امكان انتخاب كتاب های شرح مرتبط با كتاب جاری و امكان ارتباط بین كتاب های شرح و متن از مهم ترين امكانات پژوهشی است كه كاربر را در استفاده بهتر از متون و محتوای كتاب ها ياری می نمايد.

2. جستجو : جستجو و همه امكانات آن در راستای پژوهش كارآمد و مفيد كاربر طراحی شده اند. كاربر با استفاده از جستجو و امكانات آن می تواند دامنه جستجوی خود را در عناوين و يا فهرست كتاب ها محدود نمايد. 

همچنين در اين قسمت امكان جستجو در متن يا فهرست كتاب خاص، پديدآورندگان و تعيين دامنه های زمانی و زبانی برای كاربر مهيا شده است. 

بعضی دیگر از ویژگی های این پایگاه عبارتند از:

*انتخاب حالت متن یا تصویر کتاب؛ نمایش تمام صفحه یا نمایش استاندارد صفحه؛ بزرگ نمایی و کوچک نمایی صفحه؛ همراه با قابلیت نمایش تمام صفحه تصویر از امکانات دیگر در صفحه نمایش شخصی کاربر می باشد.

*امکانات موجود در صفحه نمایش کتاب شامل مواردی همچون : پروژه، حاشیه نویسی، نمایه زنی، قفسه، نشانه می باشد.

*هر کاربر پس از عضویت در پایگاه می تواند یک صفحه شخصی برای خود داشته باشد که به عنوان اتاق مطالعات شخصی کاربر در نظر گرفته شده است. پژوهشگران می توانند مجموعه اطلاعات تحقیقاتی و مطالعات پژوهشی خود را در این اتاق نگهداری و ذخیره نمایند و چگونگی نمایش را نیز به دلخواه مدیریت کنند. با افزودن کتاب جاری و کلیک بر روی گزینه درج کتاب هم می توان کتاب مورد نظر خود را در فهرست کتاب های قرار داده شده در قفسه پروژه فعال ذخیره نمود. در مراجعات بعدی کاربر می تواند با کلیک بر روی عنوان هر کتاب در یک پنجره جدید به آن کتاب مورد نظر دسترسی خواهد یافت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا