مرجعیت شیعه

دیدار بزرگان قبایل و عشایر نجف اشرف، با آیت الله العظمی شیرازی

 همزمان با دهه فرخنده مهدویت، جمعی از بزرگان قبایل و عشایر نجف اشرف و برخی مناطق عراق، با آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس قم دیدار و از سوی معظم له مورد استقبال قرار گرفتند.

 

همزمان با دهه فرخنده مهدویت، جمعی از بزرگان قبایل و عشایر نجف اشرف و برخی مناطق عراق، با آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس قم دیدار و از سوی معظم له مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار، مرجع عالیقدر با تبیین ابعاد مسئولیت همگان در برابر آینده عراق فرمودند:

«این مسئولیت ابعادی دارد که در دو مقوله تبیین و روشن می گردد:

1.  پیروی از سیره سرور و مولایمان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام؛ همان سیره رسول خدا صلی الله علیه وآله، که حضرت در ایام حکومتشان در عراق در پیش گرفتند. 

2.  فراخوان گسترده و پیاپیِ همگان برای نجات دادن جوانان از بیراهه ها و آموزش آنها بر پایه فرهنگ آسمانی قرآن و عترت».

 

مقام رفیع فقاهت و مرجعیت با اشاره به سیره حکومتی پیامبر صلی الله علیه وآله و امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند:

«این فرهنگ اسلام است که رسول خدا صلی الله علیه وآله و امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام آن را به ظهور رساندند و امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف نیز آن را عینیت خواهند بخشید. این فرهنگ باید برای جوانان تعریف شود و عمومیت یابد؛ جوانانی که پس از عراق، باید آینده جهان را بر پایه فرهنگ و آموزه های این خاندان پاک رقم بزنند، و اگر سیره و روش رسول خدا صلی الله علیه وآله و امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام معیار قرار گیرد و با روش حاکمانی که متأسفانه به نام اسلام در سرزمین های اسلامی حکومت کرده و همچنان بر سر قدرت هستند سنجیده شود، می بینیم تفاوت از زمین تا آسمان خواهد بود. بنابراین مسئولیت امروز ما برای عراق و از این رهگذر برای سراسر جهان، این است که جوانان خود را که آینده سازانند، بر پایه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام بپرورانیم و بدانیم که اگر جوانان، فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را فراگرفته، از آن توشه برگیرند، در آینده نزدیک، آن را در جامعه خود و در سراسر جهان پیاده نموده و بدان عمل خواهند کرد، ان شاء الله تعالی. آری، به برکت امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام عراق آینده از تمام نعمت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و جز آن برخوردار خواهد شد و آن گاه این رهاورد بزرگ، یعنی فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به سراسر جهان گسترش خواهد یافت ان شاء الله تعالی».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا