مرجعیت شیعه

دیدار اعضای مجموعه فرهنگی بیت العباس اصفهان با آیت الله العظمی شیرازی

جمعی از مسئولان و اعضای هیئت و مجموعه فرهنگی بیت العباس اصفهان، با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدّ ظلّه العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند.

 

به گزارش شیعه ویوز ، مرجع عالیقدر در این دیدار با تبیین آیه کریمه «وَاللَّهُ فَضَّلَ بَعْضَکُمْ عَلی بَعْضٍ فی الرِّزْقِ»(نحل/71) فرمودند: «این آیه بدان معناست که خدای متعال مردم را در روزی، متفاوت قرار داده و روزی فقط مال را شامل نمی شود؛ بلکه تمام داشته های انسان، مانند درک، فهم، قدرت، هوشمندی، زبان، قدرت نوشتن و غیر آن را شامل می شود و همان گونه که انسان ها از نظر چهره و ظاهر با یکدیگر متفاوتند، روزی خدای متعال به آنان نیز متفاوت است».

مرجع عالیقدر در ادامه ودر تبیین اهمیت خدمت به اهل بیت علیهم السلام فرمودند: «گاهی فردی بیمار شده، دچار سردرد می شود و در عین حال برای خدا و اهل بیت علیهم السلام کار می کند که عمل او در برابر عمل یک انسان سالم و پیراسته از درد و بیماری، به مراتب بزرگ تر و سنگین تر است. در روایات شریف از امام معصوم علیه السلام آمده است که اگر شخصی در راه اهل بیت علیهم السلام هرچند کوتاه مدت، زندانی شود و مورد شکنجه قرار گیرد، چنین چیزی پاداش او را نزد خدای متعال فزونی می بخشد».

مرجع عالیقدر خطاب به میهمانان فرمودند: شما با ارتباطتان با مولایمان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، توفیقی بس بزرگ به دست آورده اید و من ادامه این ارتباط و توفیق را از خدای متعال برای شما مسئلت دارم».

شایان ذکر است پس از این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شیرازی نیز در جمع میهمانان سخنانی ایراد نمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا