مرجعیت شیعه

بیانیه آیت الله العظمی حکیم در پی کشتار شیعیان شهر حله 

سازمان های بین المللی جنایت علیه شیعیان و شهروندان عراق را نسل کشی به حساب آورند

 

shiawaves2168.jpg - 100.4 kb

به گزارش شیعه ویوز ، آیت الله العظمی حکیم در بیانیه ای با محکوم کردن جنایت تروریستی در استان بابل عنوان کرد: شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) در عصر حاضر در معرض بدترین جنایات نسل کشی قرار دارند؛ جنایاتی که از سوی نیروهای تروریستی و جنایت کار و با شنیع ترین روش ها و از طریق خودورهای بمبگذاری شده، بسته های انفجاری و دیگر روش های جنایتکارانه علیه شهروندان بی گناه صورت می گیرد.

در بیانیه حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم آمده است: جنایت فجیع استان بابل یکی از جنایت های بیشمار در عراق زخم دیده است.  لذا ما با مومنان در مصیبت هایشان ابراز همدردی کرده و به آنها یاداوری می کنیم که بدانند هیچ کدام از اینها از خداوند پنهان نمی ماند و این جنایت فجیع را که شهروندان و پیروانان اهل بیت علیهم السلام را هدف قرار داده، محکوم می کنیم.

آیت الله العظمی حکیم در این بیانیه ادامه داد: در عین حال دولت و دستگاههای امنیتی را مسئول کامل حفظ جان شهروندان و دفع بلایا از آنها می دانیم و از سازمان های بین المللی بویژه شورای امنیت و سازمان ملل متحد می خواهیم که چنین جنایت هاییی را جزو نسل کشی به حساب آورند.

وی در همین زمینه در ادامه آورد: علاوه بر این از سازمان های بین المللی می خواهیم که به وظایف خود در زمنه ممنوعیت هدف قرار دادن شهروندان در درگیری های سیاسی تمام تلاش خود را به کار گیرد زیرا در غیر این صورت عواقب وخیمی بر آینده منطقه و جهان در پی خواهد داشت.

این مرجع عالیقدر شیعه در پایان بیانیه خود یادآور شده است: در پایان از خداوند سبحانه و تعالی مسئلت می نماییم که شهدای نیکوکار را مورد رحمت خود قرار داده و بهترین بازماندگان را برای آنها قرار دهد و شفای عاجل را برای زخمی شدگان منت نهد.

گفتنی است استان بابل روز یکشنبه گذشته شاهد انفجاری انتحاری در یک کامیون بمب گذاری شده بود که یک ایست بازرسی امنیتی را در منطقه الآثار در شمال الحلة هدف قرار داده بود. این انفجار منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان بیگناه شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا