مرجعیت شیعه

تبیین عبارت قرآنی «لااکراه فی الدین» در کلام آیت الله العظمی شیرازی

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، در سخنانی به تبیین آیه «لااکراه فی الدین» پرداختند.

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، در سخنانی به تبیین آیه «لااکراه فی الدین» پرداختند.

به گزارش شیعه ویوز، معظم له در سلسله سخنرانی های هر شب خود در ماه مبارک رمضان که از مجموعه شبکه‌های امام حسین علیه السلام به شکل زنده پخش می‌شود فرمودند: مقوله «لااکراه فی الدین» یک مسئله کم نظیر در تاریخ است و انبياء پیش از اسلام نیز احدی را به پذیرش دین خود وادار نکرده‌اند.

معظم له با توضیح گوشه ای از روش پیامبر اسلام، ادامه دادند: تاریخ رسول خدا صلی الله علیه وآله گواه بر این مطلب است که ایشان حتی افرادی را که پس از پذیرش اسلام به دلایلی مرتد شدند هم تحت فشار قرار ندادند علی رغم اینکه ایشان قدرت بر این کار را داشتند. 

مرجعیت شیعه ادامه دادند: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله نیز با استناد به آیه «فمن شاء فلیومن ومن شاء فلیکفر» هيچ کس را مجبور به پذیرش دين اسلام ننمودند. 

آیت الله العظمی شیرازی مدظله، تاکید کردند: وظیفه ما تبلیغ اسلام است و باید این تبلیغ به حد بلاغ مبین برسد تا اینکه کسی حجتی در مقابل خدا نداشته باشد، اما کسی مجبور به پذیرش دین نیست.

ایشان در پایان سخنان خود با اشاره مجدد به رفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله، فرمودند: آن حضرت هيچ مرتدی را تحت فشار قرار نداده و مجبور به بازگشت به اسلام نکردند و حتی آسيبی نیز به آن‌ها نرساندند. 

گفتنی است، سلسله بیانات معظم له در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ساعت ۲۲:۳۰ به زبان فارسی و ۲۳:۳۰ به زبان عربی به وقت ایران، از مجموعه شبکه های امام حسین علیه السلام، مرجعیت و دیگر شبکه های ماهواره ای مستقل شیعی به صورت زنده پخش می شود. 

مومنان در سراسر جهان، علاوه بر شبکه های ماهواره ای می توانند، در بسترهای مجازی از‌ جمله تلويزيون های اينترنتی (آی پی تی وی)ها، و يا از طريق پايگاه اطلاع رسانی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام بیانات معظم له را مشاهده نمايند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا