مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه در دیدار مؤمنانی از کشور کویت: به کارهای خود نظم دهید و از تمام اوقات خود استفاده کنید تا به مرتبه والای علما نایل شوید

برخی از طلبه ها و مدیحه سرایان کشور کویت با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند. 

برخی از طلبه ها و مدیحه سرایان کشور کویت با مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در شهر مقدس قم دیدار کردند. 

به گزارش شیعه ویوز، معظم له در این دیدار طی سخنانی فرمودند: اوقات خود را منظم کنید تا تباه و هدر نشود. به این منظور جدولی را تنظیم کنید که زمان درس، عبادت، غذا خوردن و استراحت و دیگر کارها در آن مشخص شود تا از هدر رفتن فرصت ها  جلوگیری گردد.

معظم له با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه در گذشته، افزودند: زمانی که همسن شما بودم روزی شش جلسه درس داشتم؛ ما حتی در روزهای تعطیلی  و فصل تابستان از دانش اندوزی و درس غافل نمی شدیم. حوزه های علمیه در آن روزگار با تعطیلی تابستانی و مانند آن بیگانه بود و در تمام طول سال تابستان و زمستان درس می خواندیم و به امور درسی می پرداختیم.

مرجعیت شیعه تاکید کردند: امروزه هزاران هزار طلبه علوم دینی در حوزه های علمیه حضور دارند، اما فقط اندکی از آنان به کسب مراتب بالای علمی موفق می شوند و این عدم موفقیت به علت بی نظمی در کارها و استفاده نکردن از وقت است. مولا و سرورمان امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام می فرمایند: باید کارهای خود را نظم دهید».

لذا بایسته و شایسته است که اوقات فراغت زندگی خود را با درس خواندن و مطالعه و مباحثه و نوشتن و اموری این چنینی پر کنید.

آیت الله العظمی شیرازی، در ادامه تصریح کردند: همچنین باید جوانان کویت را به تحصیل علوم دینی تشویق کنید؛ چراکه کویت در آینده بیش از پیش به عالمان نیاز دارد.

مرجعیت شیعه سپس خطاب به مرثیه سرایان اهل بیت علیهم السلام فرمودند: سعی کنید از همین امشب و با سرودن دو بیت شعر در مدح کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کار خود را شروع شروع کنید، فرداشب نیز برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شب های دیگر برای حضرات امامان معصوم علیهم السلام شعر بسرایید تا از این طریق قریحه و ذوق شعری شما بیش از پیش به یاری شما بیاید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا