مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: باید مشکل اسکان و حمل و نقل زوار میلیونی اربعین حسینی حل شود

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، بر لزوم حل برخی مشکلات زائران اربعین حسینی تاکید کردند.

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، بر لزوم حل برخی مشکلات زائران اربعین حسینی تاکید کردند.

به گزارش شیعه ویوز، معظم له که در اجتماع بزرگ عزاداران نبوی سخن می گفتند، فرمودند: به لطف الهی زائران میلیونی اربعين حسينی از جهات مختلف تأمين شده اند، اما نيازهايی باقی مانده است که هر کسی می تواند در جهت رفع آن نقش و سهمی داشته باشد و بدانيد در اين راه هرکس سهم بيشتری داشته باشد، پاداش بیشتری خواهد داشت.

ایشان ادامه دادند: مسئله اول، مسکن است که تأمين آن در درجه اول بر عهده حکومت ها و در درجه دوم بر عهده ثروتمندان و در درجه سوم بر عهده فقراست و مسأله دوم تأمين وسيله نقليه زائران است.

معظم له افزودند: یکی از سنت های پيامبر خدا این بود که برای رفع نیازهای مردم قرض می کردند و حتی گاهی اوقات برای پرداخت بدهی خود دوباره مجبور به قرض می شدند، این یکی از سنت هاي از بین رفته است که بايد از آن در راه شعائر حسينی استفاده کرد.

مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، در پایان سخنان خود تاکید کردند: اربعين حسينی بايد توسعه یافته و با شکوه تر از گذشته برگزار شود. در اين راه بايد همه تلاش ها به کار گرفته شده و شور و حال ایجاد شده در محرم و صفر، تا سال آينده حفظ شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا