مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: شهر مقدس کربلا با تاریخ و فرهنگ بی مانندش همانند صاحبش امام حسین علیه السلام مظلوم است

فعالان فرهنگی شهر مقدس کربلا با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

 

 

فعالان فرهنگی شهر مقدس کربلا با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

آقایان دکتر حمید هدّو و دکتر محمد علی هدّو (مدیر مسئول و رئیس تحریریه مجله المصباح) با حضور در بیت مرجع عالیقدر «آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی»مدظله، در شهر مقدس قم با معظم له دیدار کردند.

در ایان دیدار مرجع عالیقدر طی سخنانی با اشاره به پیشینه شهر مقدس کربلا طی ده های 60 و 70 میلادی فرمودند: کربلا در آن روز ها به لحاظ فرهنگی از امتیازات ویژه ای برخوردار بود که از جمله آنها می توان به چاپ ده مجله از جمله، الأخلاق والآداب، أجوبة المسائل الدینیة، القرآن یهدی (که از سوی مدارس حافظان قرآن کریم منتشر می شد) صوت الشباب التوحید، صوت المبلّغین، صوت العترة و مبادئ الاسلام که به زبان انگلیسی منتشر می شدند، اشاره نمود.

در ادامه این گفتگو دکتر هدّو با اشاره به کتاب «خواطری عن القرآن» تألیف آیت الله شهید سید حسن حسینی شیرازی قدس سره، گفت که می خواهد درباره این کتاب مطالبی را به رشته تحریر در بیاورد.

مرجعیت شیعه نیز فرمودند: این کتاب دربردارنده آثار ادبی، عملی و تاریخی است و با احترامی که برای همگان قائل هستم بر آنم که این اثر در نوع خود بی مانند و یگانه است، با این حال برادر شهیدمان عنوان «تفسیر» بر آن ننهاد، تا مبادا تفسیر به رأی قلمداد شود. 

معظم له ادامه دادند: با احترامی که برای همه شما قائل هستم می گویم که شهر مقدس کربلا همانند صاحبش حضرت سیدالشهدا علیه السلام مظلوم است.

ایشان افزودند: تاریخ کربلا از علما، حکما، فقها، اصولیان و مفسران پر است؛ برای مثال شهید برغانی دو قرن پیش به شهادت رسید، از جمله این بزرگان است. او تفسیر قطوری داشته که تا به امروز چاپ نشده است. دیگر فرد از این بزرگان سید نظام الدین حسینی استرآبادی است که از علمای کربلا و شاگرد جناب شریف العلما و همدوره شیخ انصاری بود. از وی بزرگ ترین کتاب در علم اصول شیعه بر جای مانده که هنوز چاپ نشده است و من یک نسخه خطی از آن را دارم.

در پایان این دیدار نیز مرجعیت شیعه این فعالان را ادامه دهنده راه پیشینیان دانسته و برای ایشان آرزوی موفقیت نمودند.

گفتنی است که مجله المصباح فصلنامه ای تخصصی است که از سوی آستان مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا به چاپ می رسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا