مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه خطاب به روحانیون: تقوای الهی، و پرهیز از گرایش به دنیا، مسئولیتی بزرگ است

تعدادی از طلاب بغداد،  با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

 

(وش)

تعدادی از طلاب بغداد،  با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

جمعی از مسئولین و طلاب حوزه علمیه حضرت «زهرا سلام الله علیها» از شهرک شهید صدر بغداد،  با حضور در بیت مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی ………..»مدظله  در شهر مقدس قم، با معظم له دیدار کردند. 

به گزارش شیعه ویوز در این دیدار، مرجع عالی قدر طی رهنمودهایی به طلاب حاضر  فرمودند:  دنیا مانند پلی است که باید از آن گذشت نه اینکه به آن دل بست. شاید یکی از رساترین و صریح ترین مطالبی که درباره دنیا از اهل بیت علیهم السلام نقل شده، این است که فرموده اند: «خدای  عزوجل، از زمانی که دنیا را آفریده، بدان نظر نکرده است.»

معظم له با تبیین مفاهیمی از این نقل، افزودند:  این بیان اهل بیت علیهم السلام نشان می دهد دنیا نزد خدای سبحان بی مقدار و ناچیز است. پس ما باید به اندازه رفع نیاز خود از دنیا توشه بگیریم و اضافی آن را واگذاریم و یا به دنبال کیفیت آن مانند غذاهای لذیذ نباشیم؛ چراکه لذت دنیا افسوس و دریغ روز قیامت را در پی دارد. 

امیرمومنان علیه السلام در این معنا فرموده اند: «حلاوة الدنیا مرارة الآخرة؛  شیرینی دنیا، تلخ کامی آخرت است.»

ایشان در ادامه حضار را خطاب دادند و گفتند:  ما اهل علم در مقایسه با دیگر اقشار جامعه، در برابر خدای سبحان، اهل بیت علیهم السلام،  و تاریخ، مسئولیتی سنگین تر داریم؛  که دو جنبه ی این مسئولیت ها، عبارتند از: اولا میزان استفاده ما از دنیا،  و دیگری تأسی دیگران به ما.

معظم له در شرح این دو موضوع فرمودند: مردم، خوب و بد را به فراخور جایگاه اهل علم، از آنان می آموزند و این مردم مخاطب، تنها به اطرافیان ما محدود نمی شوند؛ بلکه امروزه به وسیله شبکه ای ماهواره ای و فن آوری های مختلف، سخنان ما توسط میلیون ها نفر شنیده می شود. به همین دلیل مردم از سخنان، دیدگاه ها، روش ها، شیوه گفتار و به کارگیری تعبیرها و اصول و ادب گوینده ی سخن، تاثیر می گیرند و استفاده می کنند، و این بر تمام جامعه اثر می گذارد، لذا این خود به تنهایی مسئولیتی بزرگ است.

مرجع عالی قدر با بیان سیره و سلوک چند تن از عالمان بزرگ گذشته فرمودند:  ما و شما باید با آمادگی کامل علمی و تقوای حقیقی به ایفای این مسئولیت ها بپردازیم  تا همانند «شیخ مرتضی انصاری»، «شیخ محسن خنفر»، «سید بحرالعلوم» و «صاحب جواهر » شویم و این امر شدنی و ممکن و البته در اختیار و میل خود فرد است.

گفتنی است که در پایان این دیدار،  شماری از طلاب حوزه علمیه حضرت «زهرا سلام الله علیها» در شهر بغداد، به دست مرجع عالی قدر، به لباس شریف روحانیت ملبّس شدند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا