مرجعیت شیعه

در خواست یکی از مراجع تقلید شیعه / همزیستی مسالمت آمیز و مبارزه با افراط گرایی

یکی از مراجع تقلید شیعه از جامعه جهانی خواست تا به شکل جدی با تروریسم مبارزه کند.

 

یکی از مراجع تقلید شیعه از جامعه جهانی خواست تا به شکل جدی با تروریسم مبارزه کند.

«آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم»مدظله، طی سخنانی از جامعه بین الملل خواست برای ریشه کن کردن انواع افراطی گرایی و تروریسم به عنوان غده سرطانی جوامع انسانی تلاشی جدّی داشته باشد.

معظم له که در دیدار با «یواکیم بر جستروم » یکی از مقامات کشور سوئد سخن می گفتند، افزودند: تروریسم و افراطی گری مصیبت ها و فاجایع بسیاری را در تمامی جوامع به وجود آورده و چهره اسلام حقیقی را که قرآن کریم آن را آورده و نبی مکرم اسلام و اهل بیت علیهم السلام آن را معرفی و تفسیر نموده اند، مخدوش نموده است.

معظم له در ادامه بر توجه و اهمیت جامعه بین الملل به ارزش ها و اخلاق نیکو تاکید کرده و فرمودند: این امور در ساختن جامعه و خانواده شایسته مؤثر است.

«آیت الله العظمی حکیم»مدظله، همچنین به نقش مراجع شیعه اشاره نموده و گفتند: مراجع شیعه همواره از پیروان خود خواسته اند تا به قوانین اسلامی، راستگویی، امانت داری، اخلاص و عدم فتنه انگیزی پایبند باشند.

ایشان در پایان سخنان خود فرمودند: مرجعیت دینی شیعه همواره بر همزیستی مسالمت آمیز و احترام به دیگران با هر دین و تابعیتی که باشند، تاکید دارد.

جسترم نیز در پایان این دیدار، طی سخنانی از توصیه های معظم له و تلاش های مراجع شیعه در تحقق صلح و کاهش ناآرامی دینی در منطقه تشکر و قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا