مرجعیت شیعه

نشست ماهیانه مرکز المستقبل با موضوع فساد در عراق

مرکز المستقبل نشستی با عنوان «رویارویی بدون انگیزه و پشتوانه با فساد موجود در عراق» برگزار نمود.

 

مرکز المستقبل نشستی با عنوان «رویارویی بدون انگیزه و پشتوانه با فساد موجود در عراق» برگزار نمود.

مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیکی المستقبل در چارچوب فعالیت های فکری ماهیانه خود و با حضور جمعی از مدیران مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی، شخصیت های حقوقی، دانشگاهی، رسانه ای و مطبوعاتی در مقر موسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبا همایشی با عنوان «سال 2019م سال رویارویی بدون انگیزه و بی پشتوانه با فساد موجود در عراق» برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، مدیریت این جلسه گفتمانی را مدیر مرکز المستقبل، استاد عدنان الصالحی بر عهده داشت.

وی طی سخنانی با اشاره به فساد موجود در عراق و نگرانی های مردم این کشور در این مورد، مبارزه با فساد را به ابزاری سیاسی توصیف کرد که در عراق مورد استفاده قرار می گیرد.

الصالحی در عین حال با تایید وجود فساد در پیکره حکومت عراق ادامه داد: فساد پیامدهای منفی فراوان و گوناگونی بر عراق گزارده که مهمترین آنها نمودار منفی توسعه است و اینکه سرمایه گذاران خارجی در عراق شدیداً تحت فشار هستند.

مدیرکل موسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبا، حجت الاسلام شیخ مرتضی معاش نیز طی سخنانی گفت: به اعتقاد من در 6ماه آینده تحول بزرگی در عراق رخ خواهد داد و این بدان علت است که 90 درصد بودجه عمومی کشور صرف پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان دولت می شود.

وی افزود: این مشکل بزرگی است که دولت عراق را میان سندان ملت که خواهان تغییرات و اصلاحات است و پتک عامل جهانی که برای ایجاد تحولات و اصلاحات فشار می آورد، قرار می دهد.

حجت السلام معاش ادامه داد: برخی بر این باورند که اعتراض توده های عراقی به جهت تحقیرهایی است که ملت در ادارات و نهادهای این کشور با آن مواجه شده اند و افزایش جمعیت کارمندی فساد بزرگی را به همراه داشته است. بنابراین، پس از پایان یافتن جنگ با داعش باید با فساد مبارزه کرد تا اینکه عراق بتواند شرایط لازم برای ورودی قدرتمند به بازار جهانی را کسب کند.

وی در پایان سخنانش گفت: پیش از حل مشکل کشور سوریه باید مشکل عراق حل شود و ماه های آینده عرصه محک توان این کشور برای حل بحران فساد است؛ بحرانی که می تواند این کشور را تا مرحله سقوط و تجزیه نیز پیش ببرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا