مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: سعادتمند کسی است که سختی راه زیارت اهل بیت علیهم السلام را بر خود هموار می کند

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی، در دیدار با اعضای یک موکب عراقی فرمودند:  سعادت مند کسی است که سختی راه زیارت اهل بیت علیهم السلام را بر خود هموار می‌کند. 

 

بزرگ مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی شیرازی، در دیدار با اعضای یک موکب عراقی فرمودند:  سعادت مند کسی است که سختی راه زیارت اهل بیت علیهم السلام را بر خود هموار می‌کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له، مسئولان و اعضای «موکب السبط الغریب علیه السلام» از کشور عراق با حضور در بیت مرجعیت شیعه، با آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله) دیدار کردند.

در این دیدار، معظم له  طی سخنانی فرمودند:  همان گونه که در روایات آمده است، پاداش الهی به اندازه زحمتی است که انسان تحمل می کند، نه به مقدار آسایش و رفاه؛  پس، از میان شما سعادت مند تر کسی است که در راه زیارت عتبات اهل بیت علیهم السلام، سختی و مشقت را بر خود هموار کند.

ایشان در ادامه افزودند: سفر با فضیلت خود را با یک نصیحت رسول خدا (صلی الله علیه وآله) بیارایید.  آن حضرت خطاب به فردی که از ایشان نصیحت خواست، فرمودند: «لا تغضب، لا تغضب، لا تغضب؛ خشم مگیر، خشم مگیر، خشم مگیر».

ایشان ادامه دادند: این آموزه ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) تصریح دارد که نباید در زندگی و در رفتار با دیگران خشمگین و عصبانی شوید. پس با تصمیم گرفتن برای عمل به این حدیث، سفر با فضیلت خود را به زیور آموزه نبوی بیارایید.

ایشان در پایان سخنان خود فرمودند: از خدای سبحان می خواهم اعمال همگی تان را قبول فرماید و صحیح و سالم و برخوردار از بهره های معنوی به شهر و دیار خود بازگردید، دعاگوی شما هستم و التماس دعا دارم.

اعضای این موکب همچنین با آیت الله سید حسین شیرازی فرزند مرجع عالی قدر نیز دیدار و گفت و گو کردند و در ادامه از سخنرانی آیت الله «شیخ حسین فدایی» نیز بهره‌مند شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا