مرجعیت شیعه

تاکید آیت‌الله العظمی سیستانی بر لزوم مستندسازی جنایت‌های داعش و مجازات عاملان آن

آیت الله العظمی سیستانی مدظله، در دیدار با رئیس تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایت های سنی های تندروی داعش، بر لزوم مستندسازی جنایت های این گروه تروریستی و مجازات عاملان آن تاکید کردند.

 

 

آیت الله العظمی سیستانی مدظله، در دیدار با رئیس تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایت های سنی های تندروی داعش، بر لزوم مستندسازی جنایت های این گروه تروریستی و مجازات عاملان آن تاکید کردند.

معظم له، که در دیدار با «کریم اسعد احمد خان»، وکیل بریتانیایی متخصص در زمینه حقوق بشر و رئیس تیم تحقیق سازمان ملل متحد درباره جنایت های گروه تروریستی داعش و جمع آوری مدارک آن و «نیکول الخوری»، کارشناس حقوقی این تیم سخن می گفتند، از تشکیل این تیم وابسته به سازمان ملل استقبال نمودند. 

این مرجع تقلید شیعه همچنین بر اهمیت مستندسازی جنایات سنی های تندروی داعش همانند مستندسازی جنایت های نازی ها و لزوم مجازات عاملان این جنایت ها و آگاه سازی جهان و عموم انسانها، نسبت به خطر این گروهک تروریستی تاکید کردند.

معظم له در ادامه، ضمن درخواست اهتمام و توجه بیشتر به جنایت های شنیع سنی های تندروی داعش علیه مذاهب و ملیت های مختلف عراق همانند ایزدیان در شهرستان سنجار، مسیحیان در شهر موصل و شیعیان ترکمن در شهرستان تلعفر به ویژه جنایت اسارت و فروش زنان و تجاوز به آنها، اهمیت محافظت از شاهدان در حال همکاری با تیم تحقیق سازمان ملل با دور ساختن خطرات از آنها را مورد تاکید قرار دادند، به ویژه ضرورت حفاظت از شاهدانی که در مناطق تحت حضور عناصر پنهانی داعش زندگی می کنند.

ایشان همچنین ضمن تاکید بر لزوم اهتمام به عادی سازی اوضاع در اماکن خسارت دیده در جنگ و بازگرداندن آوارگان به مناطق خود بعد از بازسازی این مناطق و فراهم ساختن خدمات در آنها، خاطر نشان ساختند که این کار هر چند وظیفه دولت عراق است با این حال جامعه بین الملل نیز باید در انجام آن به دولت کمک کند.

کریم خان نیز به نوبه خود از آیت الله العظمی سیستانی درخواست کرد که قربانیان داعش به ویژه زنان را به همکاری بیشتر با تیم تحقیق سازمان ملل و قرار دادن اطلاعات مورد نیاز در اختیار تیم هدایت کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا