مرجعیت شیعه

بزرگ مرجع جهان تشیع: شهر بصره را دریابید، چرا که آماج شبیخون افکار مسموم اهل باطل شده است

فعالانی از شهر «بصره»ی عراق، با مرجعیت شیعه دیدار کرده و از رهنمودهای ايشان بهره مند شدند.

 

فعالانی از شهر «بصره»ی عراق، با مرجعیت شیعه دیدار کرده و از رهنمودهای ايشان بهره مند شدند.

هیئتی از مسئولان مؤسسه فرهنگی ـ خیریه «اهل بیت علیهم السلام» از شهر بصره، با حضور در بیت بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله)، با معظم له دیدار کردند.

در این دیدار که جمعی از روحانیون خدمت گذار در خیمه های پاسخ به مسائل شرعی و اعتقادی فعال در اربعین حسینی حضور داشتند، معظم له طی بیاناتی خطاب به میهمانان خود فرمودند: انسان باید در فعالیت های خویش عزم خود را در اخلاص برای خدا و اهل بیت علیهم السلام و تحمل سختی ها و شکیبایی در تنگناهای اجباری و امور گذرا، جزم کند.

ایشان در ادامه با اشاره به مسائل شهر بصره فرمودند: هزاران تن مانند شما در بصره زندگی می کنند و هماره و به ویژه در شرایط فعلی به تلاش های مستمر شما نیازمندند، چراکه شهر بصره به ویژه نسل جوانِ پسر و دختر آن، آماج شبیخون فکری مسموم و آلوده ی کمونیسم، لائیسم، بعثیسم و وهابیت قرار گرفته اند، که این امر تلاش گسترده و همه جانبه ی همگان را می طلبد.

مرجع عالی قدر در تبیین این مطلب، ضمن اشاره به اقدامات امام صادق علیه السلام، علیه یکی از فرقه های منحرف زمان خود، فرمودند:  شما نیز امروزه در شرایط مشابه با روزگار آن حضرت قرار دارید و پیش از آنکه لائیسم جهانی، کمونیسم جهانی، حزب بعث بومی و وهابیت محلی، جوانان را جذب کنند؛  شما آنان را دریابید و  به آن ها اهمیت دهید و از آنان غافل نشوید.

ایشان افزودند:  این امر بی تردید با مشکلاتی همراه است، ولی باید از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکنید و توجه داشته باشید که همه جوانان و حتی آنانی که در معرض انحراف قرار گرفته اند، فرزندان ما هستند. 

معظم له در ادامه با اشاره به تلاش همه جانبه ی جریان های باطل و منحرف، فرمودند:  خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: «إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُون»؛ اگر شما درد می ‌کشید آنان [نیز] همان گونه که شما درد می ‌کشید درد می ‌کشند و حال آنکه شما چیزهایی از خدا امید دارید که آن ها امید ندارند».

ایشان ادامه دادند:  بر اساس این آیه کریمه، جریان ها و مروجان باطل نیز از مشکلاتی در رنج هستند، ولی تمام توان خود را برای ترویج و تقویت باطل بسیج می کنند و این در حالی است که اعتقادی به قیامت و پاداش ندارند و همانند کسانی هستند که قرآن کریم درباره و از زبان آنان روایت کرده و می فرماید: «إِنْ هِیَ إِلَّا حَیَاتُنَا الدُّنْیَا نَمُوتُ وَنَحْیَا وَمَا نَحْنُ بِمَبْعُوثِینَ»؛ جز این زندگانی، دنیای ما چیزی نیست؛ می‌ میریم و زندگی می ‌کنیم و دیگر برانگیخته نخواهیم شد».

مرجعیت شیعه ادامه دادند: در مقابل این جریان، ما به آخرت و پاداش و درجات عالی اعتقاد داریم که قرآن کریم درباره آن فرموده است: «هُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ اللَّهِ؛ [هر یک از] ایشان را نزد خدای متعال درجاتی است».

معظم له در پایان سخنان خود، با تشکر از میهمانان فرمودند:  من از خدمات و فعالیت های شما مطلع می شوم و به پاس این خدمات از شما تشکر می کنم و ان شاء الله این خدمات اندوخته ای برای شما خواهد بود و گوارایتان باشد. من نیز دعاگوی همگی شما بوده و هستم و از شما التماس دعا دارم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا