مرجعیت شیعه

سخنان مرجع عالیقدر در درس خارج به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام صادق علیهما سلام

مرجعیت شیعه طی سخنانی فرمودند: اگر به فرامین اسلام حقیقی که در حکومت رسول خدا صلی الله علیه و آله به صورت قانون وجود داشت، عمل می شد؛ جامعه اسلامی شاهد مشکلات امروز خود نبود.

 

مرجعیت شیعه طی سخنانی فرمودند: اگر به فرامین اسلام حقیقی که در حکومت رسول خدا صلی الله علیه و آله به صورت قانون وجود داشت، عمل می شد؛ جامعه اسلامی شاهد مشکلات امروز خود نبود.

مرجع عالیقدر، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، که در درس خارج خود به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام سخن می گفتند، طی سخنانی این دو میلاد با سعادت را خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مظلومان عالم تبریک گفتند.

معظم له سپس با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام که دلیل رسالت خود را کامل نمودن مکارم اخلاق عنوان فرموده اند، افزودند: اگر ارزش های اخلاقی که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به ارمغان آوردند به ثمر می رسید، دنیا برای همه مخلوقات به بهشت تبدیل می شد.

مرجعیت شیعه سپس با تاکید بر این که باید به قوانین حکومتی رسول خدا صلی الله علیه و آله که از اخلاق ایشان سرچشمه داشته پرداخته شود؛ ادامه دادند: طبق این قوانین در حکومت پیامبر، مالیات بر ارث وجود نداشت و اگر شخصی از دنیا  می رفت و خانواده نیازمندی از او بر جای ماند، حکومت اسلامی موظف به رسیدگی به آنان بود و حتی اگر شخصی مدیون از دنیا می رفت، حکومت اسلامی موظف به پرداخت دین های او بود.

ایشان افزودند: تصور کنید اگر تنها همین قوانین حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به اجرا در می آمد، تا چه اندازه مشکلات مالی و اجتماعی امروز از بین می رفت و این تنها گوشه ای از مکارم اخلاقی خاتم الانبیاء است.

مرجع عالیقدر در ادامه به یکی از شخصیت هایی که در تفاسیر شیعه و سنی از آن به عنوان یکی از منافقانی که سال ها به پیامبر اسلام اهانت نموده و ایشان را در کارزارها تنها می گذاشت، ادامه دادند: پس از مرگ این شخص، پیامبر صلی الله علیه وآله پیراهن خود را برای کفن او فرستاده و فرمودند: من اميد دارم که بر اثر این برخورد امثال او هدایت شوند و همین گونه هم شد و هزار نفر از منافقان توبه کردند.

معظم له افزودند: در کجای دنیا می توان چندین سال علناً به رئیس حکومتی توهين کرد و در آخر چنین برخوردی دید؟! پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله با این عملکرد به ما یاد دادند که نفاق در جامعه را باید به وسیله مکارم الاخلاق هدایت نموده و به آن جهت مثبت داد.

مرجع عالیقدر در پایان سخنان خود، فرمودند: امروز دو مسئولیت بزرگ بر عهده همگان است:

اول اینکه جهانیان را از نا آگاهی در مورد سیره پیامبر صلی الله علیه وآله خارج نموده و این مکارم اخلاق به دنیا رسانده شود؛ چراکه پیامبر برای همه مردم جهان هستند و دوم اینکه آنچه بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه وآله به نام اسلام اجرا شد و چهره اسلام را خدشه دار کرد، به جهانیان شناسانده شود.

ایشان تاکید کردند: این دو وظیفه باید از سوی همگان به اجرا درآید تا بلاغ مبین صورت پذیرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا