مرجعیت شیعه

آغاز به کار پروژه عظیم حسینی در استقبال از زائران اربعین

به همت مرکز روابط عمومی مرجعیت شیعه، پروژه عظیم حسینی کار خود را با هدف ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین حسینی آغاز کرد.

 

به همت مرکز روابط عمومی مرجعیت شیعه، پروژه عظیم حسینی کار خود را با هدف ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین حسینی آغاز کرد.

در همین راستا «سید عارف نصر الله» مدیر این مرکز در گفتگو با خبرگزاری شیعه ویوز اظهار داشت: در راستای عمل به رهنمودهای مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، مبنی بر ارائه بهترین خدمات به زائران سید الشهدا علیه السلام در ایام اربعین حسینی فعالیت های متنوع این پروژه بزرگ خدماتی را آغاز کردیم.

وی افزود: از خدمات مهم این پروژه، فراهم کردن محل استراحت و سکونت برای بیش از 40هزار تن از زائران در برخی مدارس و حسینیه ها و تکایای حسینی است.

نصر الله ادامه داد: از دیگر خدماتی که برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده جابجایی زائران عزیز از خارج از شهر مقدس کربلا به ورودی های مشخص شده برای این شهر در زیارت میلیونی اربعین حسینی است.

وی با اشاره به دیگر خدمات از جمله جابجایی مایحتاج موکب های حسینی در شهر مقدس کربلا افزود: همچنین 90هزار قطعه نان و 25هزار عدد غذا در سه وعده به صورت روزانه در موکب های مرتبط با دفتر مرجع عالیقدر در شهر مقدس کربلا بین زائران و موکب های حسینی در این پروژه پخش خواهد شد.

مدیر مرکز روابط عمومی مرجعیت شیعه همچنین افزود: ما تعداد 350 نفر از داوطلبان خدمت به زائران حضرت سید الشهدا علیه السلام نیز برای کمک و پشتیبانی از نیروهای امنیتی در سطح شهر مقدس کربلا مستقر نموده ایم.

به گفته وی علاوه بر این خدمات مکانی نیز برای ذبح دام ها و نگهداری آنها برای مصارف مختلف موکب های حسینی در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است پروژه عظیم حسینی در شهر مقدس کربلا با هدف ارائه بهترین خدمات به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام که از سراسر جهان برای احیای مراسم اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا مشرف می شوند، تاسیس و راه اندازی شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا