مرجعیت شیعه

دعوت موسسه مصباح الحسین علیه السلام از سازمان‌های مدنی در حمایت از درخواست لغو ویزای اربعین حسینی

موسسه فرهنگی و نیکو کاری مصباح الحسین علیه السلام، از سازمان‌های مردم نهاد خواست تا از درخواست این موسسه جهت لغو ویزای اربعین حسینی و هزینه‌های پیرامون آن از سوی حکومت عراق حمایت نمایند.

 

موسسه فرهنگی و نیکو کاری مصباح الحسین علیه السلام، از سازمان‌های مردم نهاد خواست تا از درخواست این موسسه جهت لغو ویزای اربعین حسینی و هزینه‌های پیرامون آن از سوی حکومت عراق حمایت نمایند.

به گزارش شیعه ویوز، در نامه‌ای که موسسه مصباح الحسین علیه السلام به این سازمان‌ها ارسال کرده است آمده:

ارزش‌ها و اصولی که جوامع بشری از امام حسین علیه السلام آموخته‌اند محدود به هیچ ملت یا گروه خاصی نمی‌شود، پس شایسته است تمامی وامداران نهضت حسینی، در را اعتلای هرچه بیشتر شعائر حسینی که زیارت میلیونی اربعین نیز از جمله آن‌هاست، اقدامات تاثیر گزاری را صورت دهند.

این نامه با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جهان امروز افزود: این مشکلات شیعیان را تحت فشار قرار داده و سفر اربعین را برای آنان دشوار ساخته است.

موسسه مصباح الحسین علیه السلام با اشاره به سال‌های گذشته و حضور  میلیونی شیعیان علی رغم خطرات جانی و وعده حضور چشمگیر آن‌ها علی رغم مشکلات اقتصادی افزود: پس با توجه به نقش پر رنگ سازمان‌های مردم نهاد در کشور عراق، از آن‌ها می‌خواهیم برای لغو ویزا و دیگر هزینه‌های زیارت اربعین، حول محور امام حسین علیه السلام با یکدیگر جمع شده و این امر را به سر انجام برسانیم، چرا که این اقدام خدمتی به بشریت در سطح جهانی است.

این موسسه فرهنگی و نیکوکاری در ادامه با نقل جملاتی از مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، افزود: در عمل به رهنمودهای مرجعیت شیعه، ما طرحی را با هدف لغو ویزای اربعین حسینی و یا هزینه‌های پیرامونی آن و اعطای رایگان روادید به صورت انفرادی برای افراد حقیقی در هر نقطه از جهان بنیان نهادیم، تا این عزیزان به راحتی بتوانند برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی خود را به شهر مقدس کربلا برسانند.

موسسه مصباح الحسین ادامه داد: این عمل خیرخواهانه، علاوه بر منفعت اخروی، منافعی همگانی را نیز در پی خواهد داشت و حتی موجب ارز آوری و رونق اقتصادی برای کشور عتبات عالیات یعنی عراق خواهد شد.

این موسسه فرهنگی ـ نیکوکاری در پایان افزود: ما نامه‌های جداگانه‌ای را برای درخواست لغو ویزای اربعین حسینی به رئیس پارلمان، نخست وزیر و رئیس جمهور عراق ارسال نمودیم و از دیگر سازمان‌های مدنی حاضر در عراق که داعیه دار خدمات بشری بوده و از نفوذ بسیاری در این کشور برخوردار هستند، می‌خواهیم در این راه با ما همراه شوند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا