مرجعیت شیعه

حمایت وکیل مرجع عالیقدر از حقوق زنان در کانادا

نماینده مرجع عالیقدر در کانادا با کنسول عراق در مونترال دیدار کرد.

 

نماینده مرجع عالیقدر در کانادا با کنسول عراق در مونترال دیدار کرد.

حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه، وکیل مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله با فلاح حسن اسنب، کنسول عراق در مونترال کانادا دیدار کرد.

به گزارش شیعه ویوز، در این دیدار حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه ضمن ابلاغ سلام و دعای مرجع عالیقدر به کنسول عراق، بر لزوم رسیدگی به مشکلات شیعیان عراقی مقیم کانادا تاکید کرد.

همچنین در این دیدار وکیل مرجعیت شیعه با اشاره به برخی مشکلات خانواده های عراقی در باره مشکل ثبت رسمی طلاق توسط سفارت عراق مطالبی را بیان نمود.

ایشان با اشاره به اینکه برخی همسران عراقی زنان و کودکان خود را بلاتکلیف رها نموده و هیچ نهادی به فکر آزادی آنها از این قید و بند بی جهت نیست، بر لزوم احقاق حقوق زنان با ثبت رسمی طلاق توسط سفارت عراق تاکید کرد.

فلاح حسن اسنب کنسول عراق در مونترال نیز، ضمن تایید سخنان حجت السلام سیبویه، اعلام کرد که طی نامه ای به وزارت امور خارجه عراق، موضوع حق ثبت رسمي طلاق در سفارت ها و کنسولگری های عراق را پیگیری می نماید.

شایان ذکر است، به گفته نماینده مرجع عالیقدر سفارت ها و کنسولگری های دیگر کشورها در کانادا، طلاق های رسمی را در خود ثبت می نمایند و این در حالی است که شهروندان عراقی از این خدمات برخوردار نبوده و مجبورند برای ثبت رسمی طلاق به عراق مراجعه نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا