مرجعیت شیعه

فعالیت های مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی در کشور عراق در ایام عید غدیر

اعضای مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی، در کربلای معلی در ایام با سعادت عید غدیر خم به شهر نجف اشرف سفر کرده و به فعالیت های دینی و فرهنگی در این شهر مقدس پرداختند.

 

اعضای مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی، در کربلای معلی در ایام با سعادت عید غدیر خم به شهر نجف اشرف سفر کرده و به فعالیت های دینی و فرهنگی در این شهر مقدس پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، این هیئت در چارچوب این فعالیت های خود در دفتر مرجعیت شیعه در نجف اشرف حضور یافته و ضمن شرکت در مراسم جشن این مجموعه و ملاقات با اعضا و مسئولان آن با آیت الله سید مرتضی شیرازی، فرزند مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره دیدار و گفتگو کردند. 

حضور در مراسم ویژه عید ولایت و امامت از دیگر فعالیت های این مجمع بود که ضمن حضور در مراسم جشن هیئت ام ابیها سلام الله علیها و موکب الاخذ الثار یکی از اعضای این مجمع در جمع حاضران به ایراد سخن پرداخت.

بازدید از حسینیه الحمزه عم النبی صلی الله علیه وآله و موکب خدام اهل البیت علیهم السلام و دیدار با مداحان، خادمان و پیرغلامان امام حسین علیه السلام نیز از دیگر فعالیت های این مجمع در شهر مقدس نجف بود.

اعضای این مجمع همچنین با استاندار، رئیس پلیس، فرماندهی نیروهای امنیتی و تعدادی از فرماندهان و مسئولان انتظامی استان نجف اشرف دیدار نموده و در مورد برنامه های تدارک دیده شده در زمینه زیارت زائران این شهر مقدس در ایام زیارت ملیونی اربعین حسینی با آنان گفتگو کردند.

حضور در شهر کوفه و دیالی و بازدید از برخی از هیئات حسینی این شهرها و همچنین شرکت در جشن عید غدیر حوزه علمیه علامه ابن فهد حلی قدس سره در کربلای معلی نیز گوشه ای دیگر از فعالیت های این مجمع در ایام عید غدیر در کشور عراق بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا