مرجعیت شیعه

گرامی داشت غدیر در مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی

جشن بزرگ غدیر در کشور کانادا برگزار شد.

 

جشن بزرگ غدیر در کشور کانادا برگزار شد.

جشن بزرگ غدیر در مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی و مرکز اسلامی ایرانیان در مونترال کانادا، با حضور شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز، این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت قرآن کریم آغاز گشته و پس از آن مادحان اهل بیت علیهم السلام «دكتر ابراهيم سوجري» و «دكتر حسن صباغ» ضمن خوش آمدگویی به حاضران ابیاتی را در مدح و منقبت امیرالمومنین علیه السلام قرائت نمودند.

سپس نماینده مرجعیت شیعه و مدیر مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی، «حجت الاسلام شیخ صالح سیبویه» طی سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم و روایات به اثبات واقعه غدیر پرداخت.

وی همچنین با استناد به احادیث، عنوان کرد که عبادات بدون پذیرش ولایت امیرالمومنین علیه السلام، غیر قابل پذیرش در نزد خدا بوده و هیچ فایده ای برای کسانی که ولایت و وصایت بلافصل آن امام همام را انکار می کنند، نخواهد داشت.

وکیل آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، در ادامه با اشاره به سخنان معظم له در باره فرهنگ غدیر و تبعات کتمان این واقعه گفت: اگر غدير را قبول كرده بودند دو شمشير با يگديگر برخورد نمي كرد و تمامی مردم جهان تحت لوای اسلام حقیقی در صلح و امنيت به سر می بردند.

پس از پایان مراسم نیز حاضران بر خان گسترده اهل بيت عليهم السلام نشسته و متنعم شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا