مرجعیت شیعه

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز یاری امامین عسکریین علیهما سلام

شیعیان، در روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما سلام حماسه دیگری رقم زدند. 

 

شیعیان، در روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما سلام حماسه دیگری رقم زدند. 

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام که خود را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز یاری امامین عسکریین علیهما سلام، خود را به این شهر رساندند، ضمن زیارت حرم مطهر اعلام کردند که، در تمامی اقدامات لازم برای سرعت گرفتن بازسازی آستان مقدس عسکریین شرکت می نمایند. 

گفتنی است، این شیعیان در پی برنامه ریزی و تلاش های بی وقفه دفتر مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله در شهر مقدس کربلا و در غالب هیئت یاری و فتح مراقد اهل بیت علیهم السلام از شهر مقدس کربلا و دیگر شهرهای عراق به زیارت حرم مطهر امامیین عسکریین علیهما سلام مشرف شدند. 

کاروان یاری و فتح مراقد اهل بیت علیهم السلام، اولین و بزرگترین کاروان پس از تخریب این مرقد مقدس توسط سنی های تندرو می باشد که به زیارت حرم عسکریین مشرف می شود.

به گفته مسئولان این کاروان، امسال نیز با هدف پاسخگویی به استقبال چشمگیر شیعیان از این سنت پسندیده، 350 دستگاه انواع اتوبوس برای جابجایی زائران از کربلای معلی تا سامرا به صورت رایگان در نظر گرفته شده بود. 

لازم به یادآوری است، سنت ديرينه زيارت حرم امامين عسکريين عليهما السلام در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، بيش از نيم قرن پيش، توسط مرجع راحل آيت الله العظمی سيد محمد شيرازی قدس سره، پايه گذاری شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا