مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی بشیر نجفی: علما و متفکران به نقش خود در گسترش فرهنگ صلح عمل کنند/ خطرفساد کمتر از تروریسم نیست

جمعی از طلاب آفریقایی و تعدادی از شهروندان عراقی با آیت الله العظمی شیه بشیر النجفی از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند.

 

 

جمعی از طلاب آفریقایی و تعدادی از شهروندان عراقی با آیت الله العظمی شیه بشیر النجفی از مراجع تقلید شیعه دیدار کردند.

آیت الله العظمی بشیر النجفی، طی سخنانی طلای را خطاب نموده و گفتند: طلاب باید برای اصلاح و دوری نفس از پلیدی و بدی ها، به تزکیه نفس، طهارت و محاسبه آن به شکل مستمر توجه ویژه داشته باشند.

معظم له همچنین افزودند: علما و متفکران باید به نقش خود در گسترش فرهنگ صلح میان ملت ها عمل کنند. 

ایشان ضمن بیان ابعادی کهچدین اسلام اصیل محمدی برای حکومت و جامعه ترسیم کرده است، به وصیت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام به مالک اشتر اشاره کرد که فرمودند: مردم دو گونه اند: یا برادر دینی تو هستند یا همانند تو هستند در آفرینش. 

ایشان ادامه دادند: رهبران کشورهای جهان اگر به این وصیت امیر المؤمنین علیه السلام عمل کنند، برادری حقیقی در جامعه تحقق می یابد و جنگ میان ملت ها متوقف می شود.

معظم له ادامه دادند: برخی قدرت ها تلاش می کنند که در جهان آشوب به پا کنند و امنیت، استقرار و آرامش را در میان ملت های جهان بر هم زنند تا بر آنان مسلط شوند.

ایشان افزودند: در این میان باید علما و متفکرین به نقش خود در ارتقای فرهنگ صلح و آرامش میان ملت ها عمل کنند.

همچنین بیت آیت الله العظمی بشیر النجفی مدظله، شاهد حضور جمعی از کارمندان قراردادی وزارت برق عراق بود که به خاطر مسائل شغلی علیه این وزارت خانه یک تجمع اعتراضی مسالمت آمیز داشتند. 

معظم له در این دیدار، بر ضرورت تعامل منصفانه با مردم و رعایت حقوق شهروندان و کارگران از سوی حکومت و برخورد با هرگونه کوتاهی در حقشان تاکید کرده و گفتند: فسادی که در مؤسسات کشور نفوذ پیدا می کند، مشکلات بزرگی را به بار می آورد و حکومت باید تمامی انواع فساد را از بین ببرد؛ چرا که خطر آن کمتر از تروریسم نیست

ایشان از مسئولین خواستند که برای پیگیری حقوق تمامی کارمندان تلاش کرده و وضعیت استخدام آنان را از قراردادی به دائم تبدیل کنند.

 معظم له همچنین خواستار تشکیل یک کمیته شغلی منصف برای پیگیری امور کارمندان قراردادی شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا