مرجعیت شیعه

شیوخ عشایر کشور عراق تعهدنامه حمایت از مرجعیت را به آیت الله العظمی شیرازی تقدیم نمودند

در روز جمعه سوم ماه شعبان المعظم 1439ق (1397/1/31) جمعی از سران و شیوخ عشایر غیور کشور عراق ضمن حضور در بیت مرجعیت در شهر مقدس قم از تلاش ها و فعالیت های دستگاه مرجعیت در کشور عراق قدردانی و تشکر نمودند. 

 

در روز جمعه سوم ماه شعبان المعظم 1439ق (1397/1/31) جمعی از سران و شیوخ عشایر غیور کشور عراق ضمن حضور در بیت مرجعیت در شهر مقدس قم از تلاش ها و فعالیت های دستگاه مرجعیت در کشور عراق قدردانی و تشکر نمودند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی شیرازی، طی این اقدام شیخ عبدعلی عبدالخالق حِمیَری، رئیس قبیله حِمیَر به نمایندگی از شیوخ عشایر کشور عراق متن قدردانی و تشکر عشایر عراق را در حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله قرائت نمود. 

متن تقدیرنامه شیوخ عشایر به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دام ظله الوارف!

بی تردید مرجعیت دینی سوپاپ اطمینان امت به شمار می رود. در قرآن کریم می خوانیم: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ.. إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ؛ از بندگان خدا تنها دانایانند که از او (خدا) می ترسند».

امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: «العلماء حصون الامة وسور الاسلام؛ عالمان دژهای [نگاهبان] رعیت و حصار امنِ اسلام هستند».

همان گونه که اطلاع دارید از دهه های گذشته در زمینه های مختلف خطرهای گوناگونی امت ما را در میان گرفت و در نتیجه مراجع بزرگوار را بر آن داشت که همچون همیشه از کیان شریعتِ مقدس و پیروان آن دفاع کنند و آنان نیز علی رغم وجود خطرهای بزرگ، امت را از گزند و نابسامانی های ناشی از آن دور نگاه داشتند. تاریخ عراق، ایران و کشورهای اسلامی شاهد موضعگیری رهبران مرجعیت خاندان معزز، مجاهد و عزتمند شیرازی بوده است.

در مقام تمثیل فتوای سلف صالح شما، مجاهد بزرگ، میرزا محمد تقی شیرازی قدس سره بهترین گواه در این معناست، چراکه پس از صدور فتوای آن بزرگوار عشایر عراق از سراسر کشور در سال 1920 میلادی بر ضد اشغالگران انگلیسی قیام کردند و این متجاوزان را از کشور خود بیرون راندند.

در دهه چهل قرن گذشته نیز با فتوای مشهور تحریم تنباکو (توسط میرزا محمد حسن شیرازی قدس سره) مردم [ایران] به پیروی از دستور ایشان قیام کردند. از دیگر سو موضعگیری درخشان مرجعیت خاندان معزز شیرازی در برهه زمانی گذشته در تعامل با تمام مسلمانان رفتاری یکسان بوده است.

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی! از اینکه به همراهی سادات و شیوخ عشایرِ شهر جدّتان امام حسین علیه السلام در محضرتان گرد آمده ایم تا حلول ماه شعبان المعظم، ماه اعیاد و میلاد ائمه اطهار علیهم السلام را خدمت شما تبریک عرض کنیم بسیار خوشوقت و خرسندیم. دیگر انگیزه حضور ما در اینجا از آن جهت است که پیروی از راه و مسیر شما را که همان سیره و شیوه جدتان رسول الله صلی الله علیه وآله است به محضرتان اعلام داریم. همچنین تأکید می کنیم تا رگی در بدنمان می جنبد و خونی در رگ هایمان جریان دارد زیر پرچمِ حسینیِ شما خواهیم ماند و ـ ان شاء الله تعالی ـ بر این پیمان خود استوار خواهیم بود.

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ.. وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ؛ و بگو [هر کاری می خواهید] بکنید که به زودی خدا و پیامبر او و مؤمنان در کردار شما خواهند نگریست».

در پایان این مراسم تعهدنامه ای که توسط برخی از شیوخ عشایر عراق به حمایت از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله امضا شده بود به معظم له تقدیم شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا