مرجعیت شیعه

بنیاد آیت الله العظمی شیرازی: بازسازی بقیع می تواند پایگذار صلح واقعی، بین ملتهای عراق و عربستان باشد

نماینده بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی طی سخنانی گفت که بازسازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام می تواند پایگذار صلح واقعی، بین ملتهای عراق و عربستان باشد. 

 

نماینده بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی طی سخنانی گفت که بازسازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام می تواند پایگذار صلح واقعی، بین ملتهای عراق و عربستان باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین شیخ تقی ذاکری در گفتگو با خبرگزاری شیعه ویوز ضمن اشاره به بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در رابطه با بازسازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام و ارسال نسخه ای از آن به سازمان ملل متحد گفت: 

بعد از توافقات سیاسی حاصل شده اخیر بین کشورهای عراق و عربستان، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی با همکاری سازمان ملل، ایده ساخت و بازسازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام را مطرح کرد.

وی افزود: در این طرح که از سوی برخی نماینده های کشورهای اروپایی نیز تایید شده، این بنیاد در نظر به وسیله بازسازی قبور ائمه علیهم السلام در بقیع، ملتهای عراق و عربستان را به یکدیگر نزدیکتر شوند. 

نماینده بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ادامه داد: این بنیاد قصد دارد تا از نیروهای فعال شیعه در این دو کشور و به دور از هرگونه تنش یا طایفه گری در امر بازسازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام استفاده کند؛ مطلبی مهم که به دلایل مختلفی سالها به تعویق افتاده است.

 حجت الاسلام و المسلمین ذاکری، با اشاره به تلاشهای فراوانی که در این راه انجام شده افزود: خاندان معظم شیرازی در حدود نیم قرن پیش از این 

قصد بازسازی این مکان مطهر را داشتند و در این بین شهید آیت الله سید حسن شیرازی با رایزنی و گفتگو با سران برخی کشورهای عربی از جمله سوریه، یمن و عربستان قدم های سازنده ای برای بنای مجدد این مراقد مطهر برداشت که متاسفانه نیروهای بعث عراق وی را به شهادت رساندند و کار بازسازی دوباره به تعویق افتاد .

شیخ تقی ذاکری در ادامه از مقامات عراق و عربستان خواست تا همان گونه که به امور تجاری-سیاسی و امنیتی بین این دو کشور اهمیت می دهند، به موضوع بازسازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام را نیز در دستور کار خود قرار دهند. 

شایان ذکر است: پس از اظهارات محمد بن سلمان ولی عهد عربستان در مورد شیعیان این کشور و طرح این ادعا که در عربستان چیزی به نام وهابیت وجود ندارد، بنیاد آیت الله العظمی شیرازی بیانیه ای در مورد باز سازی مراقد ائمه بقیع علیهم السلام صادر کرد که در آن خواسته شده بود تا شیعیان عربستان و عراق با همکاری یکدیگر مراقد مطهر بقیع را باز سازی کنند .

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا