مرجعیت شیعه

صدور حکم بازداشت فرزند مرجعیت شیعه آیت الله العظمی شیرازی

حکم بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی، فرزند مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، در ایران صادر شد.

 

حکم بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی، فرزند مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، در ایران صادر شد.

بر اساس اخبار رسیده از شهر مقدس قم به خبرگزاری شیعه ویوز، در پی فشارهای چند ساله حاکمیت ایران بر مرجعیت مستقل شیعه، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، برای چندمین بار مکرر حکم احضار فرزند ایشان، آیت الله سید حسین شیرزای، در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶، به همراه حکم بازداشت ایشان از سوی وزارت اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت ایران صادر شد.

حضرت آيت الله العظمى سيد صادق شيرازی يكی از مراجع تقليدِ برجسته ی شيعه در قم هستند. معظم له مدتي است به جهت تلاش در حفظ استقلال حوزه‌های علميه و مرجعیت دینی از حاكميت، و انتقاد از عملكرد مستبدانه‌ی حاكمان كشورهای اسلامی، از جمله کشور ايران، مورد انواع هجوم، آزار و تبلیغات سوءِ مسئولان نظام و دستگاه‌های امنيتی و قضايی ایران قرار گرفته است.

همچنین حکومت ایران با حربه‌های مختلف، مرجعیت شیعه و موسسات وابسته به ایشان را تحت فشار قرار داده‌اند. 

این حکومت با شکنجه و محکومیت به حبس و ممنوع الخروج کردن برخی وكلاء و مقلدین معظم له و بستن دفتر شبكه های ماهواره ای ومؤسسات وابسته به ايشان از جمله دفتر شبکه مرجعیت و دفاتر مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام در این کشور، روز به روز بر ایجاد فضای اختناق و افزایش فشارها مبادرت داشته است.

گفتنی است چندی پیش آیت الله سید حسین شیرازی ضمن سلسله جلسات علمی و فکری خود به زبان عربی، در شهر مقدس قم، به سلطه گری و ظلم توسط حاکمان ایران و تحت عنوان ولایت مطلقه فقیه، اعتراض کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا