مرجعیت شیعه

سفر هیئت نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا به لندن

هیئتی به نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا به شهر لندن سفر کرد.

 

هیئتی به نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا به شهر لندن سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، هیئتی به نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه از شهر مقدس کربلا با هدف فعالیت های فرهنگی – مذهبی و برقراری ارتباط با مراکز دینی و فرهنگی در انگلیس وارد شهر لندن شد.

این هیئت متشکل از حجج الاسلام والمسلمین شیخ طالب صالحی و شیخ مکی حائری به همراه نماینده مرجع عالیقدر در کشورهای اروپایی حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالرحمن حائری در چارچوب فعالیت های خود در سمینار فرهنگی ـ مذهبی مرکز آموزش اسلامی حسینیه حضرت رسول اعظم صلی الله علیه وآله، از مراکز شیعی در شهر لندن حضور یافت.

بر اساس این گزارش با حضور هیئت مرجعیت شیعه، نشستی با عنوان «چالش های خانواده های مسلمان در غرب، وظایف و مسئولیت ها و چشم انداز فعالیت مؤسسات اسلامی» در شهر لندن برگزار شد که مورد استقبال شخصیت های علمی – فرهنگی و همچنین مسلمانان ساکن لندن قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی، مدیر دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا و حجت الاسلام والمسلمین شیخ مکی حائری، در این سمینار به ایراد سخن پرداختند که طی آن موضوعاتی از قبیل چالش های خانواده های مسلمان در کشورهای غربی و وظایف آنها، مورد بررسی قرار گرفت. 

همچنین در خاتمه نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

این هیئت در ادامه فعالیت های خود با آیت الله سید فاضل میلانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار به بررسی فعالیت های مراکز دینی شیعیان در کشور انگلستان و راه های توسعه این خدمات و نقش تاثیرگذار فعالیت رسانه های شیعی پرداخته شد و طی آن برخی از افکار و رهنمودهای مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره نیز مرور شد.

پس از این دیدار هیئت نمایندگی دفتر مرجعیت شیعه به همراه آیت الله میلانی ضمن حضور در مؤسسه آیت الله العظمی خویی قدس سره، با مسئولان این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا