مرجعیت شیعه

مهم ترین اعمال در ماه مبارک رمضان از دیدگاه مرجعیت جلیل القدر شیعه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش شیعه ویوز ، حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در آستانه ماه مبارک رمضان  با تاکید بر بهره مندی از این ماه مبارک و ارزشمند فرمودند: این ماه مبارک فرصت مناسبی برای انجام کارهای نیک است و یکی از مهم ترین اعمال نیک ، حسن خلق می باشد. حسن خلق یک ضرورت جدی برای هر زن و مرد مؤمن و به ویژه جوانان است که به اخلاق نیک آراسته شوند. کسی که نسبت به این مهم عزم و تصمیم جدی داشته باشد موفق خواهد شد و خدای متعال او را یاری خواهد نمود. 

ایشان درباره برخی از مصادیق حسن خلق فرمودند: آراستگی به حسن خلق بدین معناست که اگر کسی به انسان دشنام گفت او با نیکی و سخن نیک پاسخ دهد؛ چرا که خدای متعال در قرآن کریم فرموده است :وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا؛  و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند [و سخنان نابخردانه گویند]، به آنها سلام می گویند [و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند]» هم چنین هرگاه یکی از خویشاوندان یا دوستان با او قطع رابطه کرد به دیدار او رود، هر چند لازم باشد چندین بار این کار را تکرار کند.

مرجع عالیقدر فرمودند : کسی که بدرفتاری دیگران را تحمل کند و در برابر سوء خلق آنان حلم بورزد نخستین نتیجه مثبتی که پس از مرگ عائد وی می شود این است که قبر او محل نعمت و راحت خواهد بود 

معظم له تأکید کردند: قرآن کریم در آیات متعددی تأکید کرده است که باید بدی را با خوبی پاسخ دهیم. از جمله فرموده است:  ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ السَّیِّئَةَ  بدی را به بهترین راه و روش دفع کن  و پاسخ بدی را به نیکی ده. 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا