مرجعیت شیعه

محکومیت انفجار تروریستی در حق شیعیان فوعه و کفریا از سوی مراجع عظام تقلید

مراجع عظام تقلید انفجار تروریستی اخیری که شیعیان دو شهر «فوعه و کفریا» را موررد هدف قرار داده، محکوم نموده و بر مبارزه با تفکر تکفیری و حامیان آن تاکید کردند.

 

مراجع عظام تقلید انفجار تروریستی اخیری که شیعیان دو شهر «فوعه و کفریا» را موررد هدف قرار داده، محکوم نموده و بر مبارزه با تفکر تکفیری و حامیان آن تاکید کردند.

در بیانیه ای که از سوی «آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی»مدظله، صادر شده آمده است:

ما به شدت جنایت تروریستی رخ داده در محله «الراشدین» حلب که شیعیان بی دفاعی را که وادار به ترک اجباری شهر های خود شده بودند، محکوم نموده و این عمل را جنایت جنگی می دانیم و این تنها یکی از صدها جنایات گروه های تروریستی به حساب می آید.

این بیانیه افزود: جهانیان باید بداند که سکوت در مورد اینگونه جنایات و کسانی که حامیان مادی و معنوی آنها در امور سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی و رسانه ای هستند، عاقبت ناگواری خواهند داشت و خداوند متعال این امر را نمی پذیرد که انسان های بیگناه طعمه ای برای باندها و گروه های تبهکار باشند.

«آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم»مدظله، نیز طی بیانیه ای اعلام کردند:

ما جنایت اخیری که زنان، کودکان و کهنسالان شیعه «فوعه و کفریا» را هدف قرار داد، محکوم می کنیم.

آنها کسانی بودند که بعد از محاصره ای طولانی و مقاومتی مثال زدنی؛ بالاجبار کوچانده شدند و سر انجام به دست همان کسانی که آنها را در محاصر قرار داده بودند، به خاک و خون کشیده شدند.

این بیانیه افزود: از طرف های مسئول، هیئت های دینی، سازمان های حقوق بشری و جامعه جهانی می خواهیم این جنایت هولناک را محکوم نموده و عاملان این اقدام تروریستی و حامیان آنها را مورد بازخواست قرار دهند تا بدین وسیله با تفکر تکفیری گروه های تروریستی مقابله شود؛ تفکری که مروجین آن هدفی جز اشاعه ظلم و فساد در جهان ندارند.

«آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی»مدظله، نیز در بیانیه ای با اشاره به این حادثه دلخراش، افزودند:

ما تمامی اعمال تروریستی در حق غیر نظامیان و علی الخصوص کشتار وحشیانه شیعیان دو شهر شیعه «نشین فوعه و کفریا» را محکوم کرده و به ساحت امام زمانمان حضرت «مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف» تعزیت می گوییم.

ایشان در ادامه بیانیه خود، از خداوند متعال خواستار علو درجات برای شهدا و شفای عاجل، برای مجروحان این حادثه دردناک، و نیز صبر و برد باری را برای بازماندگان درخواست کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا