جهان اسلام

توافق بر سر خروج شیعیان در مقابل خروج سنی ها در سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه، از توافق میان گروه های درگیر با جکومت سوریه و حکومت این کشور، بر سر تخلیه ساکنان 4 شهر تحت محاصره در این کشور خبر داد.

 

دیدبان حقوق بشر سوریه، از توافق میان گروه های درگیر با حکومت سوریه و حکومت این کشور، بر سر تخلیه ساکنان 4 شهر تحت محاصره در این کشور خبر داد.

به گزارش «الیوم السابع» گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه ـ که از نهادهای حامی گروه های مسلح حاضر در سوریه است ـ  اعلام کرده، به موجب این توافقنامه کسانی که مدیر این سازمان، آنها را معارضان سوریِ ساکن شهرهای «زبدانی» و «مضایا» که تحت نظر نیروهای سوری در حومه دمشق هستند و در مقابل آن ساکان شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» در حومه شمال غربی ادلب که تحت محاصره سنی های تندرو هستند، از این شهرها خارج شوند.

رامی عبدالرحمن، مدیر این سازمان، با اشاره به کشورهایی که ابتکار عمل این توافقنامه را در دست داشتند، افزود: تروریست های حاضر در شمال غرب «ادلب» نیز این توافقنامه را امضا کرده اند.

وی افزود: عملیات خروج اهالی این 4 شهر قبل از 4 آوریل ـ برابر با 15 فروردین ـ آغاز نمی شود ولی آتش بس در این مناطق از امشب برقرار خواهد شد.

شایان ذکر است، سازمان ملل نیز پیش از این بارها نرسیدن کمک های انسان دوستانه به این مناطق را محکوم کرده بود و درخصوص وضع بحرانی اهالی آنها هشدار داده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا