جهان اسلام

ادامه سرکوب های مردمی در بحرین

فعالان بحرینی از ادامه سرکوب ها در این کشور می گویند.

 

فعالان بحرینی از ادامه سرکوب ها در این کشور می گویند.

احمد الصفار عضو مرکز حقوق بشر بحرین از بازداشت 23 شهروند در بحرین از جمله شش نوجوان از 20 تا 26 ماه میلادی جاری توسط مقامات بحرینی خبر داد.

الصفار گفت: سه شهروند بحرینی به دلیل انجام فعالیت های سیاسی مسالمت آمیز به اعدام و سه بحرینی دیگر به زندان ابد محکوم شدند.

وی افزود: دادگاه بحرین با بررسی پرونده های مربوط به سه مورد فعالیت های مسالمت آمیز 21 زندانی را در مجموع به 251 سال زندان محکوم کرد.

الصفار ادامه داد: موج بازداشت مردم در بحرین ادامه دارد و مرکز حقوق بشر، تا کنون شکل گیری 68 مورد اعتراض در 32 منطقه با عناوین مختلف را ثبت و ضبط کرده است.

همچنین بنا بر اعلام این مرکز، نیروهای امنیتی بحرین در هجوم به 12 تجمع مسالمت آمیز، برای سرکوب مردم از گلوله های ساچمه ای استفاده کردند که در سطح بین الملل استفاده از آنها ممنوع است. این نیروها همچنین اقدام به شلیک گاز اشک آور نموده اند که شماری از مردم را در خانه های خود دچار حالت خفگی کرده است.

در این سرکوب ها نیز تعدادی از تظاهرکنندگان به طور مستقیم مورد اصابت گلوله از سوی نیروهای سرکوبگر آل خلیفه قرار گرفته اند.

بحرین از سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحاتی در ساختار کشور خود هستند.

آل خلیفه به کمک نظامیان عربستان سعودی و مأموران امنیتی امارات، در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کند.

شایاین ذکر است، بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا