جهان اسلام

افزایش ۴۷ هزار نفری آوارگان داخلی طی ۳ ماه گذشته میلادی در افغانستان

تنها طی سه ماه گذشته، بیش از 47 هزار تن خانه ای خود را برای رفتن به مناطق امن در افغانستان ترک کرده اند.

 

تنها طی سه ماه گذشته، بیش از 47 هزار تن خانه ای خود را برای رفتن به مناطق امن در افغانستان ترک کرده اند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که بر اثر ناامنی‌ها در 22 ولایت افغانستان؛ تنها طی سه ماه گذشته ۴۷ هزار و ۴۰۰ نفر خانه‌های خود را برای رفتن به مناطق امن ترک کرده اند.

بر اساس این گزارش بیشتر این آوارگان داخلی از ولایت‌های قندوز و بغلان در شمال افغانستان هستند.

این گزارش در ادامه افزود: با توجه به اتفاقاتی که در افغانستان در حال رخ دادن است، احتمالا تا پایان سال 2017 شمار آوارگان داخلی در افغانستان به 450 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که، آوارگان داخلی در افغانستان نسبت به مدت مشابه سال 2015 میلادی حدود 40 درصد افزایش داشته و به نظر می رسد مناطق نا امن در افغانستان به سوی تخلیه کامل می روند.

همچنین براساس این گزارش، 28 درصد دیگر از این آوارگان در جنوب افغانستان ثبت شده‌اند، جایی که سنی های تندروی طالبان بیشترین حملات خود را در ولایت‌های هلمند و ارزگان انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش، بیش از 50 درصد آوارگان داخلی را کودکان تشکیل می‌دهند و این بحران در نتیجه خروج ناگهانی پناهجویان افغان از کشورهای پاکستان و ایران بیشتر اوج گرفته است.

این گزارش با نام «نگاهی به نیازمندی‌های انسانی در سال 2017» توسط سازمان ملل منتشر شده و براساس آن حدود 9.3 میلیون افغان به کمک‌های اولیه نیازمند هستند که این رقم 13 درصد بیشتر از سال گذشته است.

براساس آمارها، 2.7 میلیون انسان در افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند که یک‌میلیون از این تعداد را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند و تنها به 35 درصد از این کودکان رسیدگی شده و 25 درصدشان درمان می‌شوند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا