جهان اسلام

آمار وزارت بهداشت یمن از تجاوز ائتلاف سعودی

وزارت بهداشت یمن آماری تلفات ناشی از حملات ائتلاف عربستان سعودی را اعلام کرد.

 

وزارت بهداشت یمن آماری تلفات ناشی از حملات ائتلاف عربستان سعودی را اعلام کرد.

با آغاز سومین سال حمله عربستان سعودی و متحدینش به یمن، وزارت بهداشت این کشور آماری از تلفات این حملات غیر انسانی اعلام کرد.

وزارت بهداشت یمن، امروز ـ شنبه ـ اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به خاک این کشور جان بیش از ۳۰ هزار تن را گرفته و یا مجروح ساخته است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه یمنی، حملات هوایی ائتلاف عربی، تاکنون جان بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله تعداد زیادی زن و کودک را گرفته و بیش از ۲۰ هزار زخمی بر جای گذاشته که ۳۰ درصد از آنها نیز زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت یمن، با اعلام این که بمباران مناطق مختلف یمن از سوی جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی،  تخریب کلی یا جزئی دست کم ۴۱۲ بیمارستان و مرکز پزشکی را در پی داشته، خاطر نشان ساخت که محاصره این کشور از سوی ائتلاف نیز باعث شده ۴۵ نوع داروی سرطان در بازارها یافت نشوند.

این وزارت خانه با تاکید بر این که دست کم پنج هزار و ۵۰۰ بیمار در این کشور از نارسایی های کلیوی رنج می برند و ۵۰۰ هزار جلسه دیالزی نیاز دارند؛ گفت: روزانه بین دو تا سه تن از شهروندان یمنی جان خود را به دلیلی نبود دیالیز از دست می دهند.

وزارت بهداشت یمن در پایان، خواستار توقف فوری حملات ائتلاف عربی به این کشور و لغو محاصره هوایی، زمینی و دریایی یمن و بازگشایی فرودگاه های این کشور برای نجات جان بیماران شد.

حملات عربستان سعودی و ائتلاف عربی در حالی وارد سال سوم خود می شود که به هیچ کدام از اهداف اعلام شده خود دست نیافته و تنها در کشتار غیر نظامیان و از بین بردن زیر ساخت های یمن موفق بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا